/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Husqvarna service manual
Fra : wium
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 15-07-15 11:53

Er der nogen der har en servicemanual til en Husqvarna symaskine model 330?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-15 15:47
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-07-15 16:02

http://manuals.husqvarnaviking.com/

du skal rulle ned til viking 330 (for det er modellen)

klik på trekant, så ruller du ned igen fordi siden åbenbart går øverst igen, så ligger der en engelsk version, som du klikker på trekanten og den ligger i en pdf fil.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-07-15 16:08

ok du skal rulle ned igen efter du har valgt engelsk version.

alternativt kan du skrive til denne:

http://www.symaskineland.dk/category/husqvarna-viking-brugsanvisniger-368/

linket i den virker ikke, men der er en mailadresse og et telefonnummer du kan prøve

@mig-selv, tjek lige det du linker til

Kommentar
Fra : wium

Dato : 15-07-15 16:21

Tak for de mange link til brugermanualer.
Men sådan én har jeg.
Jeg er ude efter en servicemanual.
mange venlig hilsen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-07-15 16:23

det havde jeg ikke lige gættet der var forskel på sorry.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-07-15 22:59

Må jeg have lov at spørge hvad du skal bruge servicemanualen til, altså hvad det er du skal lave på din maskine?

Kommentar
Fra : wium

Dato : 21-07-15 10:29

Den skal blot smøres og renses.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-07-15 11:28

Citat
Den skal blot smøres og renses.

Så vidt jeg kan se, så er det en computerstyret symaskine du har.

Alle de symaskiner jeg har haft tidligere, incl. min mors, har jeg selv renset og smurt, uden problemer, de har været nemme at skille ad, og samle igen.

Men nu har jeg en computerstyret (Husqvarna Lily 530), umiddelbart ser den ikke ud til, at være beregnet til, at man tager toppen af den, for at smøre o.l. Så jeg har valgt, at holde nallerne væk og overlade det til professionelle.

Derudover synes jeg, at jeg kan huske, at forhandleren nævnte, at sådan en computerstyret maskine ikke må smøres med alm. symaskine-olie (syrefri).

Jeg har haft symaskinen i ca. 17 år, jeg har kun haft den til service en enkelt gang, så vidt jeg husker kostede det i omegnen af 500 kr.

Men du kan uden problemer tage spolehuset op, så du kan rense dér.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-07-15 11:30

Citat
Men du kan uden problemer tage spolehuset op, så du kan rense dér.

Undskyld, det er vist kun stingpladen du kan tage af. Men det gør så du kan fjerne en del nullermænd o.l. derfra.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-07-15 18:27

Citat
Undskyld, det er vist kun stingpladen du kan tage af. Men det gør så du kan fjerne en del nullermænd o.l. derfra.

Rettelse:
Når stingpladen er løftet af kan spolehuset fjernes.