/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
serie sendt på DR mellem 1984-1989
Fra : f1033302
Vist : 651 gange
20 point
Dato : 15-07-15 06:08

Hej. Jeg kan ikke finde titlen på en serie der blev sendt på dr. Jeg ved at serien var på mellem 5-8 afsnit. Jeg ved også den handlede om en politibetjent der når han var ved at brænde sammen gik i kloster. jeg ved at i sidste afsnit havde dr teknisk uheld lige i slutningen af sidste afsnit. Jeg synes serien hed " den sorte snog" men der kommer bare en satire serie frem, og det er ikke den. Handlingen var vist som jeg også husker det, en betjent der forsøgte at optrevle noget af mafiaen. Er der nogen der kender den rigtige titel på denne miniserie

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 15-07-15 08:07

Den sorte snog er vist noget Monty Pyton sjov.

Kommentar
Fra : f1033302

Dato : 15-07-15 08:09

Ja, der er mister bean også med. Så det er ikke den, det ved jeg godt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-07-15 08:44

Måske du kunne huske lidt mere om serien?

Kommentar
Fra : f1033302

Dato : 15-07-15 10:03

Ikke sådan rigtigt andet end at den var god. Den foregår vist på sicilien. Hovedpersonen (politibetjenten) har vist også en datter der bliver inddraget, jeg er ikke sikker, men han mister hende vist nok. Det karakteristiske ved serien jeg husker, er at den her politibetjent flere gange gennem serien går i munkekloter for at komme sig.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-07-15 12:06

Måske Det sorte Tårn?

http://www.imdb.com/title/tt0088483/

Elles prøv at skrive "the black" i søgefeltet på imdb.com, og se hvad der dukker op.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-15 12:15

BLACK ADDER = "Sorte (hof-) Snog" ..med Rowald Atkinson?

AKA: Mister Bean?

https://da.wikipedia.org/wiki/Rowan_Atkinson

Find selv div. afsnit på YOUTUBE:

https://www.google.dk/search?client=opera&q=black+adder+youtube&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : f1033302

Dato : 15-07-15 13:52

Det er ikke det sorte tårn

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-15 15:07

Kan godt huske serien, den er på Italiensk - mener endda der kom en efter følger af den første serie/ eller omvendt.
Prøv om du kan finde den her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Italian_television_series_by_decade

Kommentar
Fra : f1033302

Dato : 15-07-15 21:17

Den er ikke imellem de italienske serier der

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-15 00:01

Det var mærkeligt (måske), men det kunne være at de ikke er helt oppe på mærkerne på siden.
Eller også tænker vi på 2 forskellige serier.
Mener også at jeg så den omkring 1995-2000.
Ellers kunne det vel ikke være Den syngende Detektiv, mener han rimelig tit blev ´indlagt´.
http://filmz.dk/film/singing-detective-the-1986/dvd

https://www.youtube.com/watch?v=-LF0lkVYKU4

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-15 00:21
Kommentar
Fra : f1033302

Dato : 16-07-15 07:11

Jeg er kommet på hvad den serie hedder. Blæksprutten på dansk la piovra orginalt

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 20 point
Dato : 16-07-15 09:35

Citat
Den blev vist i 10 omgange 1984-2001

Ok, det var så også den jeg tænkte på, men jeg så den først senere - jeg kan dog huske min mor sad altid og så den, da den blev vist første gang.
Mærkeligt at den så ikke er på Wiki siden, når den var så populær.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-07-15 09:48
Godkendelse af svar
Fra : f1033302

Dato : 16-07-15 12:55

Tak for svaret mig-selv.