/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Ang. mail ved 404 side.
Fra : k_m_s
Vist : 360 gange
500 point
Dato : 14-07-15 12:19

Hej.

Jeg har fået min 404 side til at virke, og har sat denne kode, på 404 siden, for at få en mail når den bliver vist:

<?php
if (isset($_SERVER["HTTP_REFERER"])) {
   $henvisning = $_SERVER["HTTP_REFERER"];
   mail("email@email.dk","Galt link","Der er et galt link placeret på ".$henvisning);
}
?>

MEN jeg får mail hele tiden med link der er gode nok, (når jeg klikker på dem kommer jeg ind på siden)

404 siden burde jo ikke blive vist når linket er rigtigt????

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-07-15 12:52

Måske noget kode der ikke validerer rigtigt

Give Away Of The Day har et program til at tjekke det netop i dag.

http://www.giveawayoftheday.com/cse-html-validator-standard-12-03/

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 14-07-15 13:15

Har kig på det
Vil lige se kommentarerne til det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-15 12:23

Du skal ikke ind over PHP

Du skal bruge egenskaben i .htaccess via server biblioteket : _vti_bin ..på din host

1.) https://en.wikipedia.org/wiki/.htaccess

2.) http://htaccess-guide.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-15 12:33
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-15 12:37

Hvis altså det er dette der er problemet? Så...
Citat
ServerSignature EMail
SetEnv SERVER_ADMIN spamkill@spamkill.com

Lidt i tvivl om; hvad du mener?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-07-15 11:32

Hej molokyle. Tak for svar.

Jeg vil gerne ha en mail når en besøgende kommer ind på min 404 side.

I min .htaccess fil har jeg skrevet: ErrorDocument 404 /bl/mail-404/404.php
for at sende brugere til 404siden ved forkert link.

I min robots.txt har jeg skrevet:
User-agent: *
Disallow: /bl/mail-404/
for at forsøge at 404siderne ikke bliver indekseret.

Har kigget på dine link, men de er lidt langhåret

Kim

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-15 09:16

Jeg er heller ikke så stærk i denne disciplin, men jeg kunne forestille mig at man kan lave en auto-responder til ens egen e-mail adresse.

https://formidablepro.com/knowledgebase/email-notifications/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-09-15 17:20

Sidder stadig og roder med det her.

Har tænkt på om det måske virker som det skal!

Får mellem 20 & 30 mail om dage. Kan det mon være søgemaskiner der er inde på min 404-side og derved sender en mail til mig?????????

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-15 08:29

Tjae... Det er ikke godt at vide hvad net-crawlers laver og det er næsten umuligt at forhindre dem i at besøge din URL selv med henvisninger i robot.txt og meta. Vil man helt forhindre crawlere skal man ind over regler omkring disses IP'ere i firewall'en, men risikerer dermed også at spærre for andre søgemaskine crawlere, hvilket er Ok. for din 404 side, men katastrofalt for resten af dit site, da en sådan firewall regel vil gælde hele din IP adresse.

Altså; jeg bliver dig svar skyldig. Ovenstående er blot en kommentar

Du kunne jo fjerne 'Bad link' rapport email funktionen helt fra 404 ..og resten af dit site.
I stedet kan du selv linktjekke hver gang du laver en opdatering. Det gøres nemt:

https://validator.w3.org/checklink

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-15 07:49

Tænkte lige : Der kan jo være mange grunde til at en bruger havner på din 404.

Hvis 'nogen ude i byen' har linket til din side med en fejlagtig afsluttet URL. (stavefejl)

Hvis du selv har postet et link i et forum 'engang i tidernes morgen' til en side eller en fil der nu ikke længere eksisterer.

Mulighederne er utallige....

</MOLOKYLE>