/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
melon
Fra : DBG1
Vist : 392 gange
10 point
Dato : 06-07-15 20:41

når man dyrker meloner (både vandmelon og honning melon) i drivhus skal man så binde dem op ligsom tomater og agurker eller skal man bare lade dem kravle rundt på jorden?
hvad med afstande hvor meget skal de have?

jeg ved godt det er for få point jeg giver for dette spørgsmål men havde ikke flere en 10 tilbage. jeg beklager. håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-07-15 23:40

Citat
jeg ved godt det er for få point jeg giver for dette spørgsmål

Hvorfor er det for få
Er det ikke ligemeget hvor mange point der gives?

Tilbage til spørgsmålet, meloner ligger bare på jorden, de skal ikke hænges op.
Se evt denne video:
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=HWa3VWt7RVo[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-07-15 23:44

hmmmm hvad sker der lige for youtube indlejringen?
Nå, lige meget videoen kører hvis der klikkes på linket.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-07-15 14:35
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-15 17:31

Fjern s fra https, så virker det!

Kommentar
Fra : DBG1

Dato : 08-07-15 17:17

fun2

hvordan ved jeg om mine skal bindes op?
eller kan alle sorter bindes op hvis man vil?

på havenyt forum foreslog de 40-60 cm i afstand hvis de var bundet op.. tror du det er godt nok?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-07-15 20:07

Jeg må indrømme at jeg ikke selv har prøvet at dyrke meloner. Jeg synes blot ikke at EXTERMINATORs påstand om at de bare skal ligge på jorden skulle stå uimodsagt, fordi jeg fra andre ved at de alt for let kommer til at rådne i det Danske klima. De to links fandt jeg via. google.