/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
USB indspilning på TV og så afspille
Fra : EiHaBr
Vist : 349 gange
200 point
Dato : 06-07-15 09:23

Jeg har indspillet udsendelser fra TV på USB stik og lånt den ud, men hans fjernsyn kan ikke vise udsendelserne, hvad er problemet, kan hans TV ikke vise filtyper fra mit tv.

Jeg har også før haft et andet problem med at indspille på USB stik, noget ganske andet, men syntes at have fundet ud af, at det ikke er alle USB stik der kan indspille, er de få små i GB eller er de for dårlige i kvalitet, eller hvorfor kan de ikke, den stopper efter kort tid og kører ikke ret længe.

Er der nogen der har viden og erfaring på dette område.
På forhånd tak hvis i hjælper.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-07-15 10:08

Stikket skal formateres af dit tv, før brug ikke på pc.
Har du opdateret dit tv? det kan hjælpe.
Skal ikke kunne sige hvorfor det ikke kan afspilles på andre tv - men gætter på kodning af filmen/ det du har optaget, det kan fjernes med TSDoctor
http://www.cypheros.de/tsdoctor_e.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-07-15 10:11

NB, da jeg i sin tid optog fra tv/digitalmodtager var kvaliteten det samme som på tv = god, måske det kan skyldes hastigheden på sit usb stik.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-07-15 12:11

Hej Mig-selv.
Kan du nemt fortælle mig hvilken menu i doktor jeg skal ind i for at finde og afkode den evt. kodning der ligger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-07-15 12:44

Nu er det mange år siden jeg har brugt programmet og kan dårligt huske alle funktionerne, men i TSdoctor vælger du OPEN fil? eller træk klippene over i det, klik der efter på SAVE nederst til højre - så går det igang med at omkode filmen og det kan godt tage sin tid.
Alle andre menuer er til at fjerne lydspor og tekster/ eventuelt til at klippe i filmen - hvilket aldrig lykkedes for mig.

Du får måske en masse fejl meldinger om lyd/tekst, men mener du bare skal ignorere dem, da det ikke har noget med det færdige resultat at gøre.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-07-15 13:01

Tak for din fine svar mig-selv, - det må jeg se på når jeg får bedre tid, vejret er faktisk fint til udendørsarbejde nu, og når jeg får den anden usb hjem igen.
Ja stikket skal formateres i TV,- det vil den så vidt jeg husker have lov til når jeg starter på en ny usb stik.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-07-15 13:06

Jeg prøvede også eksterne 2½ usb diske, men de kunne ikke bruges uden ekstra strøm til disken.