/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
open office, blank side
Fra : warrior
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 05-07-15 11:22

Jeg har skrevet et dokument på en side som jeg skal sende, men der bliver også vist en tom side. Hvordan fjerner man den? På forhånd tak

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 05-07-15 12:07

der er et sted under opsætning hvor man kan sætte den til at udskrive aktuel side

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-15 12:32

Den tomme side opstår når jeg har skrevet så meget eller indsat noget grafik som fylder så meget at teksten er forsat på en ny side, selvom jeg redigere noget væk eller bruger mindre bogstaver måske også fjerne noget grafik så er den tomme side der og bliver ved med at vises, det skyldes at programmet automatisk gemmer med nogle sekunders mellemrum og når der er gemt 2 sider så vises 2 sider selv om side 2 er tomt.
Den eneste måde jeg kan fjerne den tomme side på er ved at oprette et nyt tomt dokument og så kopiere indholdet fra side 1 over i det nye tomme dokument, den måde løser problemet for mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-15 17:31

Gemmes og lukkes et dokument, bør historikeren forsvinde.
En tabel som fylder helt ned på siden kan afholde side 2 i at blive slettet
Sidehoved og sidefod som ikke slået fra,kan også drille.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-15 17:32

Et enter / ny linje kan også sine side 2

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 05-07-15 18:04

Det er nok den ting jeg ser flest gange, og det er lige meget om det er Microsoft Office, OpenOffice.org eller LibreOffice.

Problemer er at side 2 ikke er tom (ja jeg ved godt at du ikke kan se noget på siden men blanke tegn, linieskift og TAB er også tekst) så hvis du stiller markøren ned på side 2 kan du prøve at markere alt tekst på siden (igen, blanke tegn, linieskift og TAB er også tekst) og slette det.
Tryk til sidst en gang på BACKSPACE for at fjerne det sidste sideskift. Du har nu fjernet den sidste tomme side.

Det kan være en god idé at få vist kontroltegn, menuen vis --> kontroltegn
Så kan du meget nemmere se hvad der er sket (tegnet der ligner et p er tegnet for linieskift.)
I LibreOffice er det CTRL + F10 og mon ikke det er det samme i OpenOffice.org

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 09-07-15 23:10

Jeg har fundet ud af at det kan lade sig gøre ved at sætte markøren lidt ned på siden og så trykke backspace. Men tak for svar

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 11-07-15 09:10

Tak for svaret EXTERMINATOR.