/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
lagring af film på Windovs tablet
Fra : hellequaade
Vist : 345 gange
50 point
Dato : 24-06-15 13:21

Hej!
Har købt en lille tablet som jeg gerne vil ha et par børnefilm over på... hvordan? Kan jeg f.eks ved lån på netbibliotek lagre lånte film?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-15 19:19

Hvis det er Android, kan du benytte et filhåndteringsværktøj der hedder " X-plore som findes i google play.

Hele navnet er:

X-plore file manager
og er lavet af lonely cat games

Der er flere men denne bruger jeg (Tak Klaudi )

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-15 02:28

Men du skal først have kopieret dine film til et format ( en filtype) som din tablet kan vise.

Hvis du skal have råd om det skal du først fortælle mere om din tablet, og hvor du har dine film. Bibliotekslån er så godt kopibeskyttet at det kræver ekspertise at kopiere dem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-15 07:44

Citat
Kan jeg f.eks ved lån på netbibliotek lagre lånte film?

Streamer de film?
Du kan låne film på bibliotek (og bestille dem hjem via nettet) mange af disse film er DRM beskyttet, hvilket vil sige at du ikke kan kopiere indholdet - men nemt nok alligevel.
Sæt din tlf i PC med USB stik - sæt dvd i PC og gå ind i C: og åben dvd drevet - marker alt og kopier over på din tlf.
For DRM beskyttede film, bruger du dette program:
http://www.dvdshrink.org/

Eller har jeg misforstået spørgsmålet..
Du kan også bare spørge på bibliotekets side under HJÆLP.
Citat
Men du skal først have kopieret dine film til et format ( en filtype) som din tablet kan vise.

Det kan du bruge Handbrake til:
https://handbrake.fr/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-15 07:51

Citat
Streamer de film?

Bortset fra de 2-3 film man kan se om måneden, der skal du bruge et program der kan optage din skærm - og resultatet er ikke altid godt, afhængig af hvilke programmer du bruger og din pc´s kræfter/hardware

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-15 09:29

Citat
Kan jeg f.eks ved lån på netbibliotek lagre lånte film?

Ja, men det er besværligt og ulovligt. Mig en gåde hvorfor du ikke bare tilgår netbiblioteket, låner og ser filmen fra tablet'en? Det er jo både nemt og lovligt.

Hvis det er DVD film? Så køber du bare et externt DVD drev og tilslutter det tablet'en via USB.

Eks. http://www.amazon.com/Samsung-Portable-External-SE-218BB-RSBS/dp/B008AJLPYS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-15 09:32

Nåeh... ikke på lager, men her er en nyere model:

http://www.amazon.com/SAMSUNG-Ultra-Slim-SE-218GN-RSBD-compatible/dp/B00MLXA1KI/ref=dp_ob_title_ce

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-06-15 13:59

Citat
Ja, men det er besværligt og ulovligt
Man må godt lave kopier af dvd til eget brug, så man kan se dem på andre ´afspillere´ - men om det også gælder film man låner.