/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
OSD main controls....
Fra : lgs
Vist : 563 gange
300 point
Dato : 19-06-15 18:14

Jeg har denne skærm: Philips 190S (19inch LCD MONITOR 190S7), godt nok mere end 5 år gl., forbundet til min også lidt bedagede stationære Compaq-pc.

Flg. melding er i dag begyndt at dukke op/forsvinde/dukke op.....:

OSD main controls locked/unlocked

Googling om emnet har ikke gjort mig klogere, ud over at min skærm måske trænger til udskiftning.

Det har vel næppe noget at gøre med at internetudbyderen Yousee p.t. har lokale problemer og har haft det i flere dage?

Jeg indbyder hermed til at høste nogle points for at gøre mig klogere.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 19-06-15 18:23

Det er skærmen der er "slidt" i knapperne!

Prøv at trække stik ud af skærm og på pc nogle gange, det kunne være en løs forbindelse!

Eller dette:
Problems with the OSD (menu appears and disappears randomly, or flashes 'locked and unlocked' on and off - Or other faults) are caused by the buttons themselves.
These monitors (especially Philips) use poor quality buttons that after 2 or 3 years wear out and go semi-short circuit. You can measure them with a meter.
The permanent fix would be to replace the button (open up the monitor, de-solder, and then resolder) - A quicker / less exact fix would be to just pull the cable off the button panel inside and do without the controls altogether - again, involving opening the monitor up.
You can still operate the monitor without these buttons, using automatic on and off.
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/how-to-stop-pop-up-osd-main-controls/ee6a353f-2eae-4213-ad08-685a0faf2622

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 19-06-15 19:39

Citat
Det er skærmen der er "slidt" i knapperne!

"knapperne" må så være de 7 stk i bunden af skærmkabinettet?

Men da du nu har været så venlig at give mig denne forklaring, som jeg også mente at kunne læse mig til via googling - uden at forstå teksten - så ville jeg da gerne modtage en anbefaling af en evt. ny og gerne noget større skærm - kan jeg bare købe en skærm og ikke tænke på sådan noget som driver o.s.v.? Altså plug and play.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-15 20:17

Jeg har en Samsung S24D390, købt i Fona og slæbt hjem, pakket ud og sat til, uden at installerer noget

http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/monitor?navn=samsung-236-tommer-led-sk%C3%A6rm-lt24d390ex-24-tommer-fhd&id=0-4109561600

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-15 20:22

Tekst fra link går ud på at man kan skille kabinettet ad og lodde de gamle kontaker ud og så lodde nogle nye i.

Og den hurtige udgave af at ordne det, er at åbne kabinettet og så trække bundkablet af på kontakt printet og så bruge skærmen uden kontakter!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-06-15 21:06

Pørv at ´vrikke´ lidt i skærmen i hvert sit hjørne - det må gerne knage en smule...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-06-15 21:48

Citat
kan jeg bare købe en skærm og ikke tænke på sådan noget som driver o.s.v.? Altså plug and play.

Både ja og nej, normalt er det ikke nødvendigt med drivere men der er en anden ting der er vigtig, de rigtige stik.
Jeg støder jævnligt på personer der ikke kan tilslutte sin nye skærm fordi den nye skærm ikke har VGA og deres computer har kun VGA.
Så check lige hvilke stik din computer kan bruge og om den nye skærm har dem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-06-15 10:02

De skærme jeg har set for nylig har både VGA, DVI og HDMI tilslutningsmuliheder,
så mon ikke der er en chance for at man har en af dem!

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 21-06-15 19:59

Tak for svaret Klaudi.

De problemer, jeg havde med Yousee´s internet, er forsvundet - og skærmen fungerer nu problemfrit - så kan der overhovedet have været nogen sammenhæng?
Bare nysgerrig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-15 17:07

velbekomme

Citat
De problemer, jeg havde med Yousee´s internet, er forsvundet - og skærmen fungerer nu problemfrit - så kan der overhovedet have været nogen sammenhæng?
Bare nysgerrig.

Ja jeg er os nysgerrig

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 23-06-15 17:31

Seneste nyt fra Yousee:

"Selve de locked-flashes du har oplevet, det vil vores internet ikke kunne påvirke, da det ikke har nogen sammenhæng."