/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Automatisk til og fra wifi hvordan
Fra : ilgp
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 06-06-15 18:34

Efter vi er kommet over til Cbb med en Samsung S4, kører den på Cbb's netværk og bruger data. Den er indstillet til at skifte automatisk fra trådløs til cbb, så den burde ikke bruge data fra pakken når den er hjemme. Der må være noget galt med indstillingerne. Er der en som kan hjælpe, for på Cbb's hjemmeside fandt jeg ikke noget jeg kunne bruge. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-15 18:43

Har du checket om du overhovedet er logget på dit lokale wifi?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-15 19:42

Du skal slå DATA/ Roaming under (mobilnetværk) fra, det ligger i indstillinger - men ved ikke hvor på din tlf du lige finder det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-15 19:46

Og i samme ? række aktivere WiFi/ blåtand, så skulle det gerne spille.
Du kan vist også finde funktionerne ved at trække ned fra oven af tlf, der kommer en masse FRA og TIL funktioner

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-15 19:51

Citat
Har du checket om du overhovedet er logget på dit lokale wifi?

Godt sagt..
det kræver adgangskode = sidder på udbyders MODEM - og kræver at du opretter en BRUGER under Wifi ELLER? Mobilnetværk/ Netværksudbydere = den søger efter osv, der opretter du den der passer til dit netværk + koden på MODEM

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-15 19:54

NB: på min gamle moppedreng var første ´bogstav´ altid med stort - så får ingen forbindelse så skriv første bogstav 2 gange og slet det første.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-15 19:57

Tryk på shift tasten, så skriver den med småt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-15 19:58

Citat
på Cbb's hjemmeside fandt jeg ikke noget jeg kunne bruge

Så skal du kløve dig igennem din tlf´s HJÆLP og vejledning, da det er lige så forskelligt som morgen til aften, hvilken tlf man bruger/ ejer - og har intet med udbyder at gøre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-15 20:01

Citat
Tryk på shift tasten, så skriver den med småt.

Til mig?? den er brændt af med alle data osv, men sidder med én for mig særdeles god Huawei der kostede mig hele 300.-

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 06-06-15 20:53

Det skal siges at mobilen har kørt som den skal indtil vi satte det nye simkort i fra Cbb. Roaming er også slået fra, men selvfølgelig mobildata og wifi til som det hele tiden har været, så den kan skifte efhængig om man er hjemme eller ude. Men den kører nu på dobbelt netværk, hvis jeg ikke slår det ene fra.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-15 20:57

Hvordan "ved" du at den kører på dobbelt netværk?

Hvis du har et trådløst symbol øverst, så er det det, den anvender, og ikke det mobile net.

Data roaming er data i udlandet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-15 21:00

Citat
dobbelt netværk,

Har du 2 udbydere - eller en gratis ? WiFi mast i nærheden.
Slet den du ikke bruger, min kan også finde master/ netværk - men ikke komme på dem, da de kræver koder..
Ellers prøv at slå over på ? brug KUN 2G netværk - samme sted som alt det andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-15 21:02

Citat
Data roaming er data i udlandet.

Ikke på min, der er DATA og Roaming - 2 forskellige typer af netværk, og begge kan slåes fra og til.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-15 21:05

:> mig-selv: sludder og vrøvl. Sæt dig ind i tingene for du svarer, ligesom med shift tasten.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-15 21:15

Ilgp - har du kigget efter om der er forbindelse til dit eget netværk / router

Indstillinger > WIFI > sæt den " til" > tap på WIFI > der skal nu stå dit routernavn og tilsluttet.
Ellers skal du lige tilslutte med din adgangskode.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-06-15 21:29

Eyvind, det var det første, jeg skrev om.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-06-15 18:29

hallo !
hold wifi tasten nede - mens den er aktiv -
fravælg hvis valt - skift til smart-netværk ....
farvel ....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-15 18:41

jow jow Bille, men det var bare en hjælp til at kigge efter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-15 20:29

Citat
:> mig-selv: sludder og vrøvl. Sæt dig ind i tingene for du svarer, ligesom med shift tasten.

Se billeder = der er faktisk 3 muligheder på min moppe..
Samt går jeg ind under ´MERE´ er der endnu flere mulighder.

https://www.dropbox.com/s/silfigrtwwi4pzi/Screenshot_2015-06-08-20-18-15.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/26tpapeefb50c4y/Screenshot_2015-06-08-20-18-31.png?dl=0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-15 20:45

Citat
ligesom med shift tasten.

Citat
Tryk på shift tasten, så skriver den med småt.

Til mig?? den er brændt af med alle data osv

Og nævnede det også bare som en mulighed - som jeg kendte til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-15 20:51

Smartphone / Iphone / Tablet ......................er alle forskellige i brugerfladen. (det er mine)
Jeg kender flere smartphone som også er forskellige alt efter fabrikat og styresystem udgave.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-15 21:01

=> mig-selv: dine skærmdump ændrer ikke på, at data-roaming er mellem udenlandske netværk og danske. Selv du kan ikke lave om på de internationale definitioner af begrebet data-roaming, eller roaming generelt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-15 22:11

Citat
eller roaming generelt.

Det vil jeg så mene at jeg har - da der kommer endnu flere valg frem, ved at klikke på MERE.
Men jeg bruger hverken Data eller andet på min tlf - kun WiFi og GPS.

men som ellers skrevet, er der åbenbart megen stor forskel på selv samme system / Android.
Og for så slet ikke at snakke om forskellige telefoner/ og deres indbyrdes systemer og udbydere.

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 08-06-15 22:11

Tak for svaret Eyvind. Jeg kunne jo se den kørte på dobbelt netværk, da både wifi symbol og 3g symbol var der. Jg har nu tilsluttet den til wifi på ny med koden. Dette hjalp åbenbart. Det plejer man ikke at skulle fordi man får ny udbyder. Men nu virker det som det skal.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-15 22:17

Det var det jeg skrev til dig. WIFI symbol betyder IKKE, at der er adgang til netværket, men blot, at din enhed kan "se" det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-15 22:22

Tja - men det var jo egentlig Bille 1948 som fortalte om fejlen.....................