/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Regulere størrelse på billede
Fra : werter
Vist : 514 gange
200 point
Dato : 23-05-15 09:12

Når jeg kliktrækker et foto fra mit billedprogram, iPhoto ind i en mail, jeg skal afsende, kan jeg som regel regulere størrelsen nederst i dokumentet (Lille, Medium, Stor, Faktisk). Men hvorfor ikke altid? Kan man hente en "størrelsesregulator" frem?

MEN når jeg trækker et foto ind i mit tekstprogram, i et TextEdit-dokument, bliver det mega stort. HVORDAN kan jeg gøre billedet tilpas lille? Et sted i iPhoto måske - eller via Billedfremviser? Hvordan?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-15 09:16
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-15 09:34

Citat
kan jeg som regel regulere størrelsen nederst i dokumentet (Lille, Medium, Stor, Faktisk). Men hvorfor ikke altid?

Det kommer an på om det er et billede du har lånt fra nettet eller et billede du selv har taget - billedet fra nettet kan måske have en størrelse på 600x600 mens et fra et kamera kan være på 4000x4000 det kan du se ved at holde markøren over billedet.

Kommentar
Fra : werter

Dato : 24-05-15 21:33

Tak for dit link og din oplysning. Kan se, at jeg burde have præciseret, at jeg bruger mac, der ikke er gearet til det anbefalede program og måske er årsag til, at markøren ikke kan fremkalde størrelsesangivelser; det er ihvertfald ikke lykkedes endnu.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 25-05-15 12:20
Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 11-06-15 15:10

Tak for svaret mig-selv. JEG RODER LIDT MED DET OG HÅBER MIT PROBLEM LØSER SIG