/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
installering af spot/ loft lamper
Fra : esbrablok
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 21-05-15 11:21

hej.

da jeg skal i gang med at have sat gipsplader på loftet vil jeg gerne have nogle indbyggede lamper ( spotlamer ) eller hvad sådan noget nu hedder.

jeg har kik

ket efter spotlamper, men de koster ca 250 kr stykket.

det synes jeg er lidt dyrt, og søger derfor nogle råd.

er der et alternativ til nogle lamper man kan bruge, eneste krav er at de skal være " billige" i EL.

da jeg skal bruge ca 50 i hele huset løber det op i godt 10.000 alene for lamperne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-15 11:27

Husk at få mængde rabat.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-05-15 12:12

Har du kigget efter hos IKEA? De har meget i lamper og er næsten fuldstændig gået over til LED-lyskilder = lavt elforbrug.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-15 17:04

bruger du ikke LED lamper, så skal der tænkes på brandfare........................forsikringsselskabet kigger nemlig efter sådan noget inden de udbetaler erstatning.

Der findes regler som en elektriker ved alt om.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-15 17:19

Prøv at kigge i Jem&fix, feks disse:

http://www.jemogfix.dk/butik/el/indendoers_belysning/indbygningsspots.aspx?pid=9031524&view=1

der er også andre modeller.

Godt Kr.6000,00 for 50 stk. Det finde du nok ikke meget billigere.
Husk alle krav, når du installere !!!!!

God fornøjelse

MVH

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 21-05-15 20:19

Led lamper?
Er det bedre end de såkaldte spotlamper?
Ifølge elektrikkeren skulle led fra hjem og fix være noget møg.

Og er led billigere end spot?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-05-15 22:18
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-15 06:52

Citat
Og er led billigere end spot?

De sidste par år er prisen på LED faldet og kvaliteten er blevet bedre, men man skal alligevel indregne nogle år for at se strømbesparelsen i forhold til prisen.

Man skal også tænke på at halogen bliver udfaset lige som glødepærerne blev det.

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 22-05-15 10:33

det var ikke så meget med henblik på at se besparelen i forhold til prisen på lamperne, men mere i forhold til alm strømforbrug.

Godkendelse af svar
Fra : esbrablok

Dato : 26-05-15 14:27

Tak for svaret viskinge.