/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
SuperAntispyware bruger jeg
Fra : alan57
Vist : 686 gange
500 point
Dato : 19-05-15 16:26

Men jeg kan desvære ikke komme af med disse reklamer der dukker op når jeg søffer på nettet tit men jeg kan sku ikke slippe af med dem er der nogen der her kan hjælpe mig med at få det væk så det bliver væk helt?
Mvh:
alan57

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-05-15 17:21

Jeg bruger Adblock til min Chrome browser

https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom

det fungerer fint...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-05-15 17:35

Superantispyware hindrer kun de reklamer og popups der dukker op grundet 3. parts cookies...............vel at mærke i betalingsversionen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 17:52

Citat
disse reklamer der dukker op

Det har sikkert intet med reklamer at gøre ? i den forstand, men Mallware du har på pc, som gør at du bliver overdænget med skidt på alle sider.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-05-15 18:34

@LuffeA: der er vist noget du har misforstået
Citat
Superantispyware hindrer kun de reklamer og popups der dukker op grundet 3. parts cookies...............vel at mærke i betalingsversionen.

Cookies har intet med reklamer at gøre, heller ikke 3. parts cookies.
Superantispyware har intet med cookies at gøre men derimod spyware/malware.

For at slippe for reklamer kan du bruge Adblock som marken84 allerede har nævnt, men dit problem kan også være spyware/malware relateret som mig-selv skrev.

Scan med denne her og find ud af om du er angrebet: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

En grundigere scanning: https://www.malwarebytes.org/mwb-download/confirm/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-15 10:02
Kommentar
Fra : alan57

Dato : 22-05-15 10:26

Tro mig molokyle, jeg lytter, men jeg har nu prøver alle de forslag der er kommet ind og hver gang jeg skal til at rette op på de fejl den finder får jeg besked på at jeg skal købe disse programmer, så derfor må jeg leve med de ting der kommer op, for jeg gider ikke at kæmpe mod vindmøller.
alan57

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-05-15 14:11

Hvis du bruger chrome så gå ind i
indstilliger-udvidelse-
og se om der er nogle der IKKE høre til cheomes egne og deaktiver dem eller smid dem
i papirkurven.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-15 23:50

Citat
..prøver alle de forslag der er kommet ind og hver gang jeg skal til at rette op på de fejl den finder får jeg besked på at jeg skal købe disse programmer

ERGO : Gør du noget FORKERT !!!

Jeg har ingen 'købe' programmer ...men jeg kan altså godt rydde op ...med de GRATIS versioner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-05-15 13:56

Mange tak molokyle.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-05-15 15:56

hvis det er google crome du bruger så prøv at afinstallere den ,genstart pc og installere google igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-15 19:07

Molokyle.........................................du gør det altså ikke nemmere for Alan57

Dine 2 link er gode nok, men ikke særlig nemt at bruge.

Alan57 har vist brug for lidt trinvis hjælp, uden omsvøb.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-05-15 19:32

Ok vi prøver lidt trinvis hjælp.
Vi starter med lidt oprudning:
Hent adwcleaner (linket burdestarte direkte download) https://toolslib.net/downloads/finish/1/get/vnJo/
Programmet skal ikke installeres, du starter det bare.
Når det er startet skal du først trykke på scan (første knap til venstre)
Når den er færdig med at scane skal du trykke på clean (kanp nummer 2 fra venstre)
Programmet sletter hvad det har fundet og genstarter din computer.
Når computeren er genstartet kommer der en rapport frem der viser hvad der er slettet.

Vi fortsætter nu med en mere grundig rensning af computeren:
Hent Malwarebytes Antimalware: http://downloads.malwarebytes.org/file/mbam/
Programmet skal installeres. Vær opmærksom når du installerer, på et tidspunkt spørger den om du vil aktivere en 30 dages prøveperiode af købeversionen, FJERN FLUEBENET.
Når programmet er startet skal det lige have lov at opdatere, når det er klar skal du trykke på den grønne knap i bunden, Scan Now.
Det tager noget tid at scanne alt, så se noget tv eller læs dagens avis mens den scanner.
Når den er færdig kommer der en liste frem med hvad den har fundet. Tryk på Finish i bunden af skærmen.
Den sletter nu alt og genstarter computeren.

Du burde nu have en reklamefri computer.

Ovenstående er den gratis metode, der kræves ikke penge for at rense eller fjerne noget.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-05-15 19:35

Jeg skulle måske lige sige at ovenstående er frit fra hukommelsen, der kan derfor godt være et skærmbillede eller to jeg ikke har husket, eller ordlyden på knapperne kan være lidt anderledes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-15 19:54

Super EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-15 23:18

Fin vejledning jeg vil kun tilføje at det er efter installering af Malwarebytes Antimalware der hvor man bliver spurgt om programmet skal starte, at der bliver spurgt om man vil aktivere en prøveperiode af betalings versionen og der at man skal huske at fjerne markering inden man klikker på Finish

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-15 10:27

Jeg tillader mig at komme med et 'sidespørgsmål' til EXTERMINATOR:

Jeg bemærker at adwcleaner fjerner min YTD (YouTube video Dowloader) og sætter den i karantæne.

Imidlertid er det YTDownloader (.. og YTDownloader toolbar) som bundles med div. downloadere hos f.eks. softonic der er selve adware'n og den har jeg ikke. Jeg har heller aldrig fået de pop-up-ads mm. som f.eks. nævnes her:

http://malwaretips.com/blogs/ytdownloader-removal/

Citat
YTDownloader is an adware program that is commonly bundled with other free programs that you download off of the Internet.
Unfortunately, some free downloads do not adequately disclose that other software will also be installed and you may find that you have installed YTDownloader without your knowledge. YTDownloader is typically added when you install another free software that had bundled into their installation this adware program. Most commonly YTDownloader is bundled within the installers from Cnet, Softonic or other similar custom third-party installers.

You should always pay attention when installing software because often, a software installer includes optional installs, such as this YTDownloader adware. Be very careful what you agree to install.
Always opt for the custom installation and deselect anything that is not familiar, especially optional software that you never wanted to download and install in the first place.
It goes without saying that you should not install software that you don’t trust.

Desuden takker jeg altid nej til de ad-on's der ofte forslås ved div. downloads; ASK- og Google toolbar, Chrome, Nyhedsbreve, automatiske opdateringer, extras og andet bling bling... Jeg vedligeholder da også min Firewall og tjekker for 'uldne' net-requests.

Alligevel snupper adwcleaner YTD downloader. Hvorfor? Det er jo ikke samme malware program. Min version af YTD video downloader kommer fra producenten:

http://www.ytddownloader.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-05-15 11:18

Jeg takker mange gange EXTERMINATOR, for det lyder som noget jeg kan bruge og jeg vil gå i gang med det samme, jeg takker også for din tålmodighed med mig, Mvh:
alan57

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-05-15 22:39

Citat
Imidlertid er det YTDownloader (.. og YTDownloader toolbar) som bundles med div. downloadere hos f.eks. softonic der er selve adware'n og den har jeg ikke.

Citat
Alligevel snupper adwcleaner YTD downloader. Hvorfor? Det er jo ikke samme malware program. Min version af YTD video downloader kommer fra producenten:

Du har ret i at softonic og andre tilføjer "lidt ekstra".
Men desværre tilbydes der også "lidt ekstra" i selve YTD (dog kun i gratisversionen ifølge deres egen hjemmeside)
Og det er her hunden ligger begravet. YTD falder ind i to kategorier i AdwCleaner, Toolbar og PUP.
Toolbar fordi vi vil have så få toolbars som muligt.
PUP fordi hver gang den skal opdatere skal vi lige holde øje med om der er "lidt ekstra" med, og det er her den smutter for folk.

Citat
Desuden takker jeg altid nej til de ad-on's der ofte forslås ved div. downloads; ASK- og Google toolbar, Chrome, Nyhedsbreve, automatiske opdateringer, extras og andet bling bling... Jeg vedligeholder da også min Firewall og tjekker for 'uldne' net-requests.

For de fleste jeg kommer rundt og renser computer hos kunne ovenstående ligesågodt være skrevet på russisk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-15 10:24

Jeg er da klar over at den gratis version tilbyder en opgradering til Pro versionen ca. en gang om måneden, men kun når man selv AKTIVT starter programmet op. Det er der i tusindevis af andre gratis programmer der også gør, men disse sletter adwcleaner da ikke. At der også tilbydes 'extras' når man installerer YTD eller opdaterer til en nyere version finder jeg da hverken problematisk eller odiøst. Det er der ligeledes i tusindvis af andre gratis programmer som også gør.

Hmm.... jeg må altså bare leve med det og konstatere, at man skal holde adwcleaner i stramme tøjler ved brug
..eller kan man tilsyneladende vinke farvel til ellers udmærkede gratis programmer og værktøjer
alan57 -> Undskyld forstyrrelsen.
</MOLOKYLE>