/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
briggs & stratton family 8BSXS 1901vh
Fra : twh1973
Vist : 683 gange
40 point
Dato : 17-05-15 20:28

Hej har lige lavet min græsslåmaskine efter nogle problemer... Men nu er der et nyt problem nemlig fuld gas og ved ikke hvordan den skal kunne lukke igen...
kun ved at skubbe til fjederen med fingeren

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-05-15 20:32

Fjederen er vel hoppet af?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 20:42

Min kører også med fuld gas, det er dog ikke en B&S og det skal den gøre.
MEN det kan også være ´falsk´ luft, men så burde du ikke kunne sætte den i omdrejninger ved at røre ved fjederen - har den gashåndtag?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 20:44

Citat
omdrejninger ved at røre ved fjederen -

Du har vel ikke kommet til at rykke i fjederen, så den er blevet slap/ for lang

Kommentar
Fra : twh1973

Dato : 18-05-15 07:20

Der er ikke andet gas håndtag end den stang man trykker ind som når man vil have at den trækker på sine hjul...
Og har ikke trukket i fjederen...
Men mangler der en fjeder et sted mon,for den burde kunne gå ned i omdrejninger og ikke kun Max..
den bliver slet ikke påvirket når jeg trykker på hånftaget

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 40 point
Dato : 18-05-15 10:38

Hvis du har adskilt arrangementet ved gasspjæld , fjeder og hastighedsvindfane ad skal du bare sætte det korrekt sammen.
Ellers har de møgmotorer det med at køre vildt når karburator er slidt eller pumpemembranen gammel.

Godkendelse af svar
Fra : twh1973

Dato : 18-05-15 13:33

Tak for svaret transor.