/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
salg af bil nær synsdato
Fra : sigmatau
Vist : 315 gange
100 point
Dato : 13-05-15 09:17

Jeg havde tænkt mig at skrotte min bil, som har synsdato 19 maj. Nu er der så en som vil give lidt mere end skrotprisen. Hvordan gør man rent praktisk? Jeg mener med papirarbejdet, jeg skal jo af med ansvaret for bilen inden tirsdag og skal også have forsikring tilbage. Den kan ikke umiddelbart synes som den er.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 13-05-15 10:05

Køber skal omregistrere bilen til sig selv online
/Janus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-15 10:56

Citat
Køber skal omregistrere bilen til sig selv online
/Janus

Det kan man vist ikke hvis bilen først er indkaldt til syn.

Kommentar
Fra : sigmatau

Dato : 14-05-15 00:14

Køber kører bilen til syn og får den kasseret. Derefter har han tre uger inden omsyn til at reparere den og syne igen. Derefter omregisterer vi. Sådan bliver det klaret.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-15 12:36

Håber du får penge i mellemtiden..
Hvis den køres til syn og dumper, behøver du egenligt ikke tænke på omregistrering, det går af sig selv = med mindre vedkommende ikke overholder syn og kører rundt i bilen til han bliver stoppet af Politiet - men hvem er så dum og uansvarlig/ nu omdage.
Angående forsikringen, så bare kontakt dem og sig at du ikke har bil mere, så opsiger de din forsikringen og du har pengene en måneds tid efter = det har jeg gjort ved alle de handler jeg har lavet og aldrig haft problemer (eller skrevet købe/salgskontrakt), dog kunne forsikringen godt være lidt hurtigere, både med at meddele at den er ophørt, samt penge.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-15 00:24

Ved salg dækker forsikringen i en periode også for køber , Forsikringen gælder ikke for en person, men for en bil.
Den helt sikre metode ved salg er at afmelde bilen, aflevere pladerne og opsige forsikringen .
Det gør det mere bævlet for køber, så han formentlig vil betale mindre for den.

Godkendelse af svar
Fra : sigmatau

Dato : 19-05-15 09:38

Tak for svaret mig-selv.