/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pop up reklamer m.v.
Fra : js2706
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 08-05-15 12:07

Jeg er på det seneste blevet meget generet af agressive pop up-reklamer, som bryder ind ustandselig. Samtidig er der opstået noget mærkeligt, når jeg går ind på f.eks. DR's nyheder. Nogle ord i teksten bliver skrevet med store bogstaver og forsynet med understregning. Det virker ret irriterende. Hvad skal det pjat gøre godt for? Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvordan jeg slipper af det dette møg?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-05-15 12:16

Du kan jo installere AD BLOCK som sørger for at holde reklamerne ud af siden...

https://getadblock.com/share/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-15 12:18

Reklamer på diverse hjemmesider, dem klarer AdBlock plus:
https://adblockplus.org/
de andre mystiske problemer kan måske skyldes malware, tjek for en sikkerheds skyld med den gratis Mawarebytes Antimalware, den er på dansk og gratis:
https://www.malwarebytes.org/antimalware/
klik på Get my free download og vælg den til højre i næste vindue

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 08-05-15 12:32

Jeg har scannet med Malwarebytes, men den fandt ikke noget!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-05-15 12:47

har du google hvis så prøv at afinstallere den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-15 13:14
Kommentar
Fra : js2706

Dato : 08-05-15 13:26

Jeg bruger Avast antivirus, som skulle være god nok. Jeg har osse scannet med den, men den fandt heller ikke noget!

Kommentar
Fra : Niller61

Dato : 08-05-15 17:45

Jeg tror måske du kan løse problemet ved at du i browseren går ind under indstillinger, går ind i udvidelser, og sletter de udvidelser du har der, jeg har selv haft tilsvarende, mit antivirus program fandt heller ikke noget, men dette løste mit problem.
P.S. Jeg bruger Chrome.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-05-15 18:02

jeg brugte også crome men fik de reklammer alligevel men jeg afinstallerede crome så var de væk så kunne jeg installere crome igen uden reklamer

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 08-05-15 18:11

Niller 61, dit forslag er da værd at prøve, men det kræver lidt mere forklaring. Hvor klikker jeg ind, og hvad så mere? Jeg kører Explorer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-15 08:03

Har du tjekket mine link fra tidligere kommentar?

Har du prøvet at fjerne Hot Deals virus'en?

De jeg kender som har fået Hot Deal ...og Politi.dk virussen, har ikke kunne hverken forhindre eller fjerne de omtalte 2 virus . Så meget for Avast! ..og AVG for den sag skyld. Adblock er heller ikke meget værd i den forbindelse, da det dels ikke er 'rigtige' reklamer, men program dr kører i baggrunden ..og desuden kan man som virksomhed betale Adblock for at lade sine reklamer passere filteret, hvikt jo så ikke gør det meget værd.

Jeg har ikke umiddelbart prøvet (..jeg har jo ikke selv problemet), men du kunne jo prøve om ikke SuperAntiSpyware (SAS) kunne klare problemet:

http://www.superantispyware.com/download.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-15 08:19

Ps. Det med store bogstaver og manglende tekst hos såvel DR.dk som hos Politiken.dk afhjælpes nemt ved at slette 'Midlertidige Internet Filer' og rense registreringsdatabasen.

Dette kan du gøre med Ccleaner :

https://www.piriform.com/ccleaner/download

Her er en vejledning på Dansk:

http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 09-05-15 10:41

Tak til alle for jeres gode råd og forslag. Jeg har prøvet dem alle, men intet hjalp. Løsningen på problemet var Reimage. Det tog tid og kostede - men det nyttede, og det er jo det vigtigste! Så nu skulle min computer efter sigende være så god som ny - og hvert fald fejlfri indtil videre.