/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
vask af undervogn, vogn på lift
Fra : bjarnefilm
Vist : 704 gange
50 point
Dato : 07-05-15 12:33

Jeg vil gerne vaske min undervogn og bagefter se efter for rust. Det er i København. For at gøre det skal bilen op på en lift, så vasker jeg og kigger efter rust. Jeg har ringet til Gør Det Selv i Sydhavn, men der må man ikke vaske bil på deres pladser. Så har jeg surfet på 'vaskeplads bil lift' med der er åbenbart ikke nogen steder i København eller på Sjælland. Er der nogen der kender et sted, i København eller på Sjælland, hvor der er en vaskeplads med lift?
Hilsen Bjarne

Accepteret svar
Fra : swarn

Modtaget 60 point
Dato : 07-05-15 12:38

Hvorfor spørger du igen ?????????

http://www.kandu.dk/spg173663.aspx

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 07-05-15 13:20

Første spørgsmål var 'hvad skal der gøres'.
Andet spørgsmål er 'hvor kan det gøres henne'.
Læs teksten i stedet for at brokke dig!!!

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-05-15 13:24

Du bliver hurtig sur.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-15 14:09

Tror ikke du finder en vaskehal der kan løse problemet??? da de fleste har krav om genbrug af vand ved den slags ´vaske´, men kan du ikke bruge en haveslange eller leje en højtryksspuler, de kan indstilles (mere eller mindre) til ikke at skade rustbeskyttelsen - pas på der ikke kommer vand ind de forkerte steder, det er trods alt ikke et regnvejr, heller ikke en haveslange.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-15 14:13

Eller find et rimeligt stort vandhul og dyp bilen (hjulene) i, eller en tur på en vandstrand??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-15 14:14

Citat
vandstrand??

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-05-15 14:31

Smut til Sverige.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-15 14:41

Citat
Smut til Sverige.

Over eller under vandet...kunne ikke lade være.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 07-05-15 16:55

Prøv at forhøre dig hos nogle lastvognsværksteder. Nogle af dem tilbyder såkaldt synsvask, hvor de afrenser ramme og motor & gearkasse m.m.
Nogle af dem benytter damp, mens andre bruger højtryksvask. Du skal muligvis selv løfte kareten op på nogle gamle fælge eller lignende, så de kan komme til.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 07-05-15 19:34

Hvis du vil vaske undervognen for at se om der er rust,er en normal undervognsvask i vaskehallen nok,derefter skal du sørge for,at den er hel tør,før du inspicerer undervognen,løs rustbeskyttelse ses bedst når den er tør.En direkte højtryksspuling af undervognen vil jeg fraråde.Tag en lille spids hammer,og bank forsigtigt på vanger m.m.så hører du,hvor det hænger fast,det der ikke hænger fast,fjernes med en stiv spartel.PS,har undervognsbehandlet biler i ca.20 år.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-05-15 21:06

Du kan vel køre den hen på Shell og en tur i vaskehalen undervognsvask og direkte hen til gør det selv?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-05-15 21:58

Har du prøvet at spørge til prisen hos en undervogns behandlings firma, det er da ikke sikkert det er så dyrt. så får du jo også en vurdering samtidig. Lidt utraditionel svar og måske lidt uden for spørgsmålet.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 09-05-15 16:59

Jeg har taget en vandslange og en børste og så har jeg vasket undervognen. For at komme til, lagde jeg mig på asfalten og kravlede ind under bilen. Det dårlige er at jeg blev drivvåd og møgbeskidt. Det gode er at det ikke er vinter, så havde det været for koldt. Jeg godkender Swarn's svar, han er det eneste der har forstået noget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-15 18:58

Du kunne bare have sat en have/plæne-vander under bilen = så var du ikke blevet våd..

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 10-05-15 10:12

Tak for svaret swarn.