/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
PDF i Google Chrome?
Fra : Brassovitski
Vist : 557 gange
200 point
Dato : 07-05-15 11:15

Hej
Har et problem med at åbne diverse PDF skemaer på Borger.dk
Når et skema forsøges åbnet, kommer der en besked om at det indbyggede Google pdf plugin, ikke kan bruges, men Adobe Reader skal bruges i stedet.
Jeg har så deaktiveret det indbyggede plugin, men Adobe Reader fremgår ikke som en mulighed der kan aktiveres, som den burde ifølge vejledningen.
Maskinen kører Win XP SP3, og jeg bruger Google Chrome som browser, da Explorer 8.0 ikke understøtter den rette java version til at logge på med NemID.
Hvordan får jeg Adobe Reader ind som plugin / Udvidelse til pdf filer?
Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere Adobe Reader, men uden at det gør en forskel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-15 11:36

Hvis du installerer Libre Office mener jeg den bare åbner den PDF

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-15 14:11

Problemet er at når jeg deaktiverer PDF pluginnet i Chrome, er der ingen mulighed for at aktivere Adobe Reader. Jeg har så i mellemtiden fundet ud af at Adobe Reader DC, ikke er kompatibel med Chrome, og nok heller ikke Firefox.
Jeg har så forsøgt at finde en Adobe Reader standard (Altså ikke DC), og har prøvet Reader XI, men stadig uden held. Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får Reader ind i Chrome, så jeg kan aktivere åbning i Reader direkte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-15 19:19

Kan du downloade ? så mener jeg at du en eller flere muligheder hvis du klikke på ´pilen´ i vinduet nederst til venstre i browser vinduet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-15 20:00

til "mig-selv".
Når den indbyggede pdf viewer er aktiveret, vises dokumentet i browseren (Chrome), og der er mulighed for at tilpasse størrelsen (Zoom) gemme, eller printe.
Når den indbyggede pdf viewer er deaktiveret, kommer der en gem dialog boks frem, når jeg åbnere et pdf dokument på en side.
Ifølge de vejledninger jeg har kunnet finde, skal der være et Adobe, eller et Adobe reader plugin, der skal aktiveres, men det er der ikke.
Jeg skal lige nævne at jeg har geninstalleret Adobe Reader 10 standard, men det er som om det plugin der skulle blive installeret i Chrome, ikke bliver installeret. Det er i hvert fald ikke synlig i listen med plugins.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-15 22:22

Jeg er også nødt til at gemme eks. på skrivebordet...............kommer jeg i tanke om.
Det gælder også når nogle af de moderne folk sender en .docx fil.
Det er jo google som meget gerne ser at det hele lægges i en sky.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-15 18:42

PC Verden er altså mærkelig.
Jeg har Crome, som netop kun bruges til genstridige sider som Netbank og lignende, og der kan jeg klikke på alt, også Borger... og det åbes fint, kan dog ikke mindes at jeg har sagt JA til et Plugin = MEN der imod har sagt JA til et Plugin fra Mikroblød (DLL/DDL??) og det kan jeg så ikke lige huske hvad hedder, samt jeg så i baggrunden har denne, ikke fordi den åbner noget, men det kunne indholde noget andre ikke har:
http://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/
Og jeg har ikke opdateret min Crome siden den blev installeret for et ½ år siden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-15 18:47

Citat
Adobe Reader 10

Min er Adobe Reader Version 7,1,0