/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Finde billeder på mobil efter Move2SD
Fra : kimsdk
Vist : 413 gange
200 point
Dato : 06-05-15 11:49

Hvordan finder man sine billeder (foto) efter at have brugt et program som f.eks. Move2SD?
Når man forbinder til pc og leder i stifinder, er filsystemet helt lavet om og de data man havde liggende er ikke at finde - kun på mobilen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-15 12:47

Hvilket system?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-15 12:48

Hvordan forbinder du tlf? hvis du bruger USB kabel er det bare at trække filerne over på din PC.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 06-05-15 12:56

HTC Android 4.x
Har flyttet programmer med AppMgrIII til SD-kort.
Vil se filerne - som altid - i Windows stifinder.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 06-05-15 12:58

Tlf. er forbundet med usb-kabel, men problemet er, at filsystemet har ændret sig efter denne flytning af APPS til SD-kort. Normalt ingen problem med, at finde filer og billeder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-15 13:07

Ligger de ikke i en mappe der hedder det samme som programmet du bruger?

Ellers kunne bare åbne mappen på PC og i menu linien øverst klikke på ændringsdato..så burde du få vist hvor de ligger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-15 13:15

Citat
så burde du få vist hvor de ligger.

Det virker vist nok kun hvis du ikke overskriver gamle filer

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 06-05-15 13:17

Ellers prøv at tag SD kortet ud og sæt det til pc - så burde du kunne se seneste ændringer, så du ved hvor filerne ligger.
Eller bare søg på .jpg eller .jpeg

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 06-05-15 13:23

Har klikket på både "Internt lager" og "SD_kort", men der ligger ingen data, der er sammenlignlige med de data jeg havde før.
Havde f.eks. en mappe med data fra min pc på sd-kortet, den er der heller ikke. De er nok "Merged" ind i en eller anden form for cab-fil.

Kunne jeg bare huske hvilke programmer, jeg havde flyttet til sd-kort, så kunne jeg flytte dem tilbage, men det var en "voldsom" del.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-15 13:39

Citat
Kunne jeg bare huske hvilke programmer, jeg havde flyttet til sd-kort

Du flytte dem ved at gå til indstillinger/Administrer Aps, men som du er inde på kan det være mange der skal flyttes - kan du ikke fjerne programmet ?? og håbe på at alt bliver som før.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 06-05-15 13:45

"mig-selv":
Den med at tage sd-kortet ud og tilslutte det til pc direkte virkede. Så får man sit gamle filsystem igen.
Så skal man vurdere,om man vil have mere plads på tlf. med den hage, at sd altid skal ud af tlf. for at kunne læse det.

Point til "mig-selv".

Godkendelse af svar
Fra : kimsdk

Dato : 06-05-15 13:47

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-15 13:55

Det lyder mærkeligt at du ikke kan se det via USB, har du sat VIS SKJULTE MAPPER til?
Ellers kan du bruge programmet Goodsync, det burde kunne se ALT og kopiere samtidigt, bare pas på med at det kun skal være ENVEJS fra TLF til PC og fjerne hak ved (Udbrede Sletninger), ellers kan du risikere at slette noget du ikke vil have slettet
http://www.goodsync.com/da/syncvbackup

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 06-05-15 14:09

Ja, viser alle filer og mapper.
Det er fordi "AppMgrIII" laver om på filsystemet, og "merger" det ind i et nyt (samme metode som alle Move2SD gør). Der findes en manuel metode til at gøre det på ved at skrive programkode, men fandes langhåret.

Prøver at lede efter et "Undo Move 2 SD" program ,-)