/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
2 eller 4 celler i bærbar pc?
Fra : ara
Vist : 693 gange
50 point
Dato : 05-05-15 19:35

Hej.

Er det lige meget om et batteri har 2 eller 4 celler i en bærbar pc?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-05-15 20:29

Antallet af celler afgør hvor længe den kan køre uden at skulle lade da flere celler giver mulighed for at lagre mere energi.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-05-15 20:35

Vil det sige at to ens pc'ere, der kører den med 4 celler længst på en opladning?

Er det meget det drejer sig om?

Prisen er nemlig ca.500 kr mere for dem med 4 celler.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-15 22:15

Læg lige mærke til om den med flere celler også er meget tyk bagved hængslet.
Det kan måske genere under transport.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-15 10:20

De fleste "firma" bærbar har 9, men det kommer jo også an på Grafikkort og om der kun er SSD disk i.
Kraftig Grafikkort og ikke SSD harddisk, så sluger den strømmen.

Det hele handle om balance og forbrug.
Man kan ikke få en lille Batteri El bil som man kører højst mulig hastighed over en afstand på 2000KM. (selvfølgelig med AirCon slået til), og ikke skulle lade op undervejs op til flere gange.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-05-15 10:31

der er en grund til alle disse "top score" har SSD disks.

http://blog.laptopmag.com/all-day-strong-longest-lasting-notebooks

og se tekst fra X240

Citat
This lightweight laptop's built-in battery provides a good 7 hours and 40 minutes of juice, which stretches to a whopping 20 hours and 28 minutes when you upgrade from its 3-cell to its 6-cell battery

Og et eks. fra Lenovo og 9 cells
https://www.komplett.dk/lenovo-batteri-2-9-cell-94-wh/760051

Men pris, hastighed, og drift tid hænger sammen.
Det er en af grundene til man altid anbefaler SSD disk, da prisen er lav i dag, men bruger meget mindre strøm, mens den giver meget hurtigere hastighed.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 06-05-15 19:35

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-05-15 22:16

Du er velkommen