/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Emhætte "drypper"
Fra : BerndJ
Vist : 2773 gange
100 point
Dato : 05-05-15 11:18

Har en Trepol emfang model 12 fra 2003 med metalfilter. Denne kræver "pludselig" meget hyppig rengøring fordi der drypper fedt fra emhætten. Rengøring nu ca. hver 4. uge ... i en 2-personers-husholdning. Er det "normalt" efter 12 år? Er der andre muligheder (end rengøring) for at afhjælpe problemet?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-05-15 11:29

Det lyder til at der er fedt helt oppe ved sugeren så du må tage emhætten ned og rense den meget grundigt så du undgår befængt fedt drypper ned i dine sammenkogte!
MV2

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-05-15 13:03

Formentlig er kontraklappen klistret sammen i åben stilling, eller noget isolering er faldet af slangen.

Rengøring og gennemgang!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-05-15 14:12

Efter så mange år, skulle du så ikke tænke på en udskiftning?

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-15 11:41

Utæthed ved gennemføringen til hvor røret fra udsugningen ender. Ved fx et tag, kan taghætten være revnet, og regnvand vil komme ind. isolering faldet af røret, og kondens løber ned langs røret/slangen, og ender med, at dryppe fra emfanget.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 07-05-15 07:23

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-05-15 09:35

Selv tak BerndJ