/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
plan tegning over huset
Fra : esbrablok
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 01-05-15 22:18

hej.

hvor finder man en plantegning over et hus.

det jeg skal finde ud af er, om en væg i huset er en bærende væg, eller om vi kan rive væggen ned.

min ejendomsmægler snakkede om noget med arkiv på kolding kommunes hjemmeside, men jeg kan ikke rigtig finde noget.

Er det noget nogen kan hjælpe med??

PS, jeg har ikke fået en tegning over huset, da ejendomsmægleren sagde man skulle finde det elektronisk

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-05-15 22:30
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-05-15 11:52

Hvis væggen går på langs af huset er den som regel bærende. Går den på tværs og der ikke er murede vægge på en evt etage oven over, er den ikke bærende

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 02-05-15 14:04

den går ikke langs huset, men tværs gennem huset. Det er et hus i en plan, så der er ikke noget oven på

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 02-05-15 14:04

der er ikke nogen tegning inde på hjemmeside, kun en masse snik snak om huset osv

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-15 21:27

du gider ikke læs ret meget kan jeg læs.

Citat
Sådan får du adgang til det digitale byggesagsarkiv

Via linket i "Søg i byggesagsarkivet" i "Selvbetjening" får du adgang til det digitale byggesagsarkiv.

Der kræves ikke NemID eller adgangskode til at bruge systemet.

https://kolding-borger.filarkiv.dk/

Godkendelse af svar
Fra : esbrablok

Dato : 21-05-15 11:18

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 22-05-15 17:20

du er så velkommen