/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fil system ændret til raw
Fra : frederikshavn
Vist : 623 gange
50 point
Dato : 24-04-15 15:35

sos stort problem min lagerdisk wd 1tb med alle mine billeder og pgr ,musik er lige pludselig blevet ændret fra ntfs til raw hvordan ændre jeg det tilbage unden at miste noget hsr prøvet convert d:/fs:ntfs, men får st vide adgang nægtet på win7 pro 64bit mangler virkelig førstekjælp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-04-15 16:03
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-15 18:49

Start computeren op med en Linux Live CD/DVD
Sæt din lagerdisk i USB stikket
Hvis du er heldig kan den læse dine filer.

Ellers følg Tedd

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-04-15 20:32

Tja så er den gal igen med en RAW disk.

Eyvind vi satte os ellers for at vi skulle løse mysteriet med hvorfor den bliver til RAW format. Men vi fik det jo aldrig løst.

Jeg skal lige kigge tilbage i mine gamle tråde for det ligger en rednings løsning.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-04-15 20:42

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=103269

Kig lige her og følg linket i tråden. Måske linket er forældet, men så søg på en nyere udgave af programmet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-15 22:01

Tja Fijala - det er ikke altid man får gjort det der er i tankerne.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-04-15 08:40

RAW harddisk format er når partitionstablen er ødelagt eller væk. I de fleste tilfælde er der ikke så meget og gøre ved det, andet end at formatere harddisken eller USB-nøglen. Man kan altid prøve og recover/gendanne data inden man formatere, jeg har haft held med følgende programmer. Stellar Phonix, http://www.stellarinfo.com/dk/, MiniTool Partition Wizard Free, http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Jeg har også lige prøvet og Google for at se om der er kommet noget nyt man kan prøve og der fandt jeg denne side som du kan prøve og kigge på http://www.easeus.com/resource/raw-file-system-to-ntfs.htm

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-04-15 08:44

Ps. Hvorfor en disk, af den ene eller den anden type, ændres til RAW er svært og svare på. En grund kan fx være at forbindelsen til en disk bliver afbrudt i mens der skrives på den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-07-15 23:14

Halloooooooo