/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Gps indstilling
Fra : Eyvind
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 19-04-15 19:27

Hej.
Sony E1 Android 4.4.2
APP "my tracks"

Senarie:
WIFI og placering er tilsluttet og jeg er hjemme
Mobildata er er koblet fra
Jeg starter GPS inde fra programmet "my tracks"
Starter tracks
Går en tur
Afslutter tracks
Gemmer resultatet
..................................Den viser først ruten 5-10 min efter start

Hvor kan jeg evt indstille GPS søgning til at finde startstedet tidligere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-04-15 19:49

Citat
..................................Den viser først ruten 5-10 min efter start

Manglende/dårligt GPS signal - min kører på G2 net? værk, ikke G3 - der findes en indstilling på android der gør GPS endnu hurtigere, men så æder den til gengæld strøm en meter-mål.
ELLER mener du at den skal uploade ruten? det kan til tider tage en evighed hos mig, DOG skal batteriet være oppe over 34-40% før det går hurtigt, måske derfor
Min har tilladelse til det hele og den bruger ikke meget strøm, kan køre en hele dag med den tændt og stadig have strøm når jeg kommer hjem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-04-15 19:53

Citat
Hvor kan jeg evt indstille GPS søgning til at finde startstedet tidligere.

Det skal den gøre når du starter App´en, og hos mig tager det 1-2 minutter - ude i bilen og langt fra Wifi.
Men tror du har for meget? slået fra, bla Google placerings tjeneste, som giver nøjagtig placering næsten øejeblikkeligt = på MyTracks altså.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-15 15:05

Jeg har på et tidspunkt haft mulighed for at indstille GPS ...............men kan ikke huske hvor.
Det var noget med 10 / 5 / 2 min. at jeg kunne vælge.

Den venter nu ca 10 min med at registrere hvor jeg er, men følger så ruten rundt og helt hjem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-15 20:26

Citat
Det var noget med 10 / 5 / 2 min

Den kender jeg ikke, mener du ikke at den slukker efter et antal minutter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-15 21:28

Jeg mener at huske noget om GPS søge interval.....................måske har jeg bare drømt det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-15 09:45

My tracks > Indstillinger > Registrering > reg. af afstandsinterval > Det ligner noget af det jeg kan huske.......................................

Citat
der findes en indstilling på android der gør GPS endnu hurtigere, men så æder den til gengæld strøm en meter-mål.
Hvor ?????

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-15 12:46

Indstillinger/placeringstjenester/Brug hurtig GPS

Citat
Jeg mener at huske noget om GPS søge interval.....................måske har jeg bare drømt det

Det tror jeg er under Navigering man kan indstille det, har dog ikke prøvet på mobilos, men på andre Navi hardware

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-15 21:17

Tak for svaret mig-selv. Vi kommer det nok ikke nærmere.