/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Overførsel af kontakter, kalender mv.
Fra : Lincoln1242
Vist : 656 gange
50 point
Dato : 18-04-15 13:05

Jeg har netop købt en LG G3 som afløser for min Nokia Lumia 820.

Jeg har nu prøvet nærmest alt for at flytte kontakterne, kalenderen (og også gerne sms'er og opkadslister). Men uanset hvordan jeg søger på nettet, så er der kun vejledninger i hvordan man overfører fra LG til Lumia, ikke den anden vej. Nettet indeholder et hav af vejledninger i overførsel af data mellem Android/IOS/Lumia - menden kobination jeg skal bruge; Lumia TIL LG... den findes bare ikke.

Jeg kan ikke finde nogen overførselsfunktion i min LG G3.

Min gamle Lumia vil kun HENTE data, den kan ikke SENDE data til den nye telefon.

Nogen, der har en løsning?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-15 14:28

Det må vel stå i manualen - ellers prøv at synnkroniser med en email du har, sms og andet gik direkte fra min gamle og over på den nye da det lå på tlf kortet.
Ellers er der da masser om det på nettet:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=transfer+from+lumia+to+lg
https://www.youtube.com/watch?v=mFXzf1HKRCA

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.majedev.superbeam

https://play.google.com/store/search?q=tranfere%20contacts%20files&c=apps

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 18-04-15 15:49

I manualen står der blot: ”Det er muligt at synkronisere data for kontakter mellem din telefon og Gmail”. Men ikke hvordan.

Fra min Nokia kan jeg også godt vælge backup, og den skriver at der bliver lavet backup i skyen af apps og sms’er. Men på min Microsoft konto er der ingen backup af noget som helst.

Linket til youtube er til et privat firma, der sælger et program der (angiveligt) skulle kunne klare opgaven. Jeg har prøvet deres testversion, og den imponerede ikke. Man skulle blot køre programmet, og tilslutte begge mobiler til PCen, og så vælge hvilke filer man ville flytte. Men ingen af mobilerne fremkom i programmet. Så det program vil jeg nødig spilde penge på.

Ja, der er masser på nettet – men det er rettet mod overførsler TIL Nokia telefoner, ikke den anden vej. F. eks. er der ingen apps i Lumias Store til at flytte data fra en Lumia til en anden telefon. Der er kun ÉN app – og den er beregnet til at Lumiaen skal modtage data. Der er masser af data-overførsels-apps til LG’en, men de 7-8 stykker jeg har prøvet virker ikke.

Er det ikke muligt blot via bluetooth at sende oplysningerne fra den ene mobil til den anden?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-15 16:03

Har du prøvet med en Google mail.
Hvis jeg vil lave en ´backup´, så hedder det synkroniser og ikke backup - så prøv at synkroniser din gamle tlf med en mail-konto og det samme med din nye - ved så ikke om alt kommer med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-15 16:07

Du bruger Personer i din Microsoft konto så du kan logge ind på kontoen fra en computer, gå til Personer og eksportere alle kontakterne, jeg tror ikke at kontakterne kun er på din telefon, de er også i "skyen" i din Microsoft konto

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 18-04-15 16:50

Problemet er at Nokiaen vil kun lave backup til skyen/Microsoft-kontoen. Når jeg så via min nye mobil logger på Microsoft-kontoen, så ligger der ingen oplysninger at synkronisere med. Microsoft-kontoen indeholder kun oplysninger om min mailadresse, navn osv. Den backup, Nokiaen påstår at tage, eksisterer ganske enkelt ikke, så der er intet at synkronisere med.

O.v.n.
Der er ikke noget, der hedder ”Personer” på min Microsoft konto. Jeg har været samtlige over- og undermenuer igennem.
Øverst er der en linie med menupunkterne: Startside, Grundlæggende oplysninger, Betaling og fakturering, Telefoner, Familie, Sikkerhed og beskyttelse af personlige oplysninger.
Nederst er nogle af disse menupunkter foldet ud. Under punktet ”Telefoner” fremgår det blot at jeg har en Windows Phone, og hvor den sidst er registreret. Derfra kan jeg ringe til telefonen, låse den eller slette ejerskabet. Der er ingen ’sky’ med oplysninger eller data fra telefonen – som telefonen selv påstår at den genererer.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 18-04-15 17:54

Citat
Den backup, Nokiaen påstår at tage, eksisterer ganske enkelt ikke, så der er intet at synkronisere med.
jo den er der, hvis du i stedet havde købt en ny Windows telefon så var den automatisk synkroniseret men ikke med en Android telefon.
Prøv at logge ind på: https://people.live.com/ der er dine kontakter.
Da jeg havde en Android telefon brugte jeg min Microsoft konto til mail, kontakter, kalender med mere, det burde du også kunne og helt undgå besværet med at overføre kontakter fra Microsoft kontoen, nu har jeg en Windows telefon og går IKKE tilbage til Android

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-15 20:08

Prøv med en Gmail.

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 19-04-15 15:18

Tak for svaret o.v.n..
Det lykkedes at få kontakterne og de tilhørende numre overført, men ikke tilknyttede fotos og fødselsdage. Det må jeg lave manuelt!