/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Lollipop opdatering og mobilt netværk
Fra : Ida_Simonsen
Vist : 251 gange
28 point
Dato : 17-04-15 11:08

Jeg har netop opdateret min Sony Xperia Z3 compact, og oplever at jeg ikke kan tilgå det mobile netværk, selvom der står at den er koblet til.
Jeg har googlet mig frem til at opdateringen er fyldt med diverse fejl.
Hvordan løser jeg problemet? Kan jeg "afinstallere" Lollipop og få KitKat tilbage, som jeg bedre kan lide.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-15 15:07

Har du set her:
Indstillinger > tap på Wifi > der skal stå tilsluttet ud for dit netværk/router (den er vel ON)

Eller tap på dit netværk og vælg glem.

Nu står den som tilgængelig > tap på netværket > tastdin kode ind > forbind
så henter den en ny ip-adresse hus routeren/netværket.

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 17-04-15 15:10

Det er ikke WI-fi den kan gå på, men derimod Det mobile netværk/data den ikke kan gå på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-04-15 16:19

Der er åbenbart mange der har problemer med Lollipop.
Er den Rootet ordenligt, jeg brugte et program fra denne side:
http://www.kingoapp.com/android-root/devices.htm
Og jeg vil mene at du godt kan lægge KitKat tilbage - bare du har den på dit simkort og hvor du starter den op når du går ind i Boot/Start menuen på din tlf

http://www.kandu.dk/Spg173481.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-15 17:56

Ok - men det er uden for min viden, for jeg kører altid kun med wifi.
Mobildatatrafik er slået fra hos mig.