/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Længe på stakit-sektioner
Fra : Beus
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 16-04-15 19:46

Hej,

Jeg skal have sat et stakit rundt om min forhave. Den har en skæv vinkel, og der skal laves låger to steder.

Jeg har kigget på stakitelementer, der er 2 meter lange. Men mit spørgsmål er så, hvordan man skal dele dem op.

For eksempel har jeg et stykke på 9,5 meter. Er det så bedste med fire sektioner af 2 meter og en på 1,5 - eller skal jeg save dem alle til, så de er lige lange?

Jeg håber I kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-15 21:28

vis du køber dem imprægnerede skal du nøjes med at save den sidste sektion.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-15 21:36

Hvis

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-04-15 21:47

Hvad er det for nogle stakitelementer du har kig på?

Kommer det ikke til at se forkert ud, når du begynder at save i dem?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 16-04-15 21:52

Du skal kun klippe i et fag, og så placere det der, hvor det skæmmer mindst

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-04-15 23:00

Og husk lige at du evt. skal regne nogle stolper med i længden.
Mange hegn bliver placeret mellem stolper, ikke udenpå, så længden er et fag + stolpe.
Mange af de færdiglavede hegnsfag kan fås i kortere udgaver.

Kommentar
Fra : Beus

Dato : 17-04-15 14:56

Tak for svarene.

Bille:

Jeg havde tænkt mig at købe det her: http://jimahegn.dk/stakit-original-p-2975.html

Med disse stolper: http://jimahegn.dk/stakit-stolpe-70x70x2100-p-3022.html

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-04-15 15:33

OK, dem kan der godt skæres i, uden det kan ses.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-15 07:37

Husk at giv dem træbeskyttelse der hvor du saver.
Forresten kan du lave dem selv - meget billigere

Godkendelse af svar
Fra : Beus

Dato : 21-04-15 17:52

Tak for svaret katekismus.