/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
php_et / og strøm
Fra : mig-selv
Vist : 314 gange
50 point
Dato : 14-04-15 12:25

Er det noget i denne stil du mener (angående mit andet spørgsmål)
https://www.youtube.com/watch?v=GK0gzaQDbeg

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 60 point
Dato : 14-04-15 12:33

Just precis! som svenskerne siger. Alle de forsyninger, jeg har haft fingrene i - og det er mange - har ikke været så tæt på 12 Volt som den viste. Jeg har været nødt til at belaste mellem sort og rød med en bilforlygtepære for at komme op over 11.4 V. Men som videoen meget rigtigt viser: Kortslut grøn og sort for at få kassen til at live op. ellers står den i dvale og leverer kun + 5 V max 1½ A på en enkelt udgang, hvis farve jeg ikke lige husker. (IKKE rød)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-15 12:40

Jamen så skal jeg da igang med loddekolben.

Jeg så et par andre klip også, men der blev samtlige ´ens farvede´ ledninger loddet sammen, er det nødvendigt, tænker på om en enkelt ledning kan levere de mange amperer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-15 13:05

Som du så på efterfølgende film (efter den du henviste til) er det på grund af sikrings udgangene at du skal koble sammen for så tillader de samlet et større forbrug.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-15 13:11

De får alle en loddeklat.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-04-15 23:30

Skru alle de interessante snore sammen i én samlemuffe for hver farve.