/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
gammel bankgæld
Fra : hovsada
Vist : 308 gange
100 point
Dato : 11-04-15 18:33

Jeg er pludselig blevet kontaktet af RKI ang en over 20 gammel bankgæld, som ikke er blevet afdraget siden 1994. Jeg er nu folkepensionister og har ikke overskud til at afdrage. Har endnu ikke reageret på henvendelsen og undrer mig over at der så længe efter kommer henvendelse fra RKI og ikke banken !!! Nogle gode råd ?

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 11-04-15 18:36

Jeg har mastercard i banken , som dog ikke har meget aktivitet og en lav beholdning !

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 11-04-15 19:30

det første du skal gøre,er at reagere på henvendelsen.Men er sådan en gammel gæld ikke forældet ?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 11-04-15 20:02

Gælden er muligvis forældet. Fortæl mere, er der oprettetgældsbrev i sin tid, er derafsagt dom eller har den været i forgedretten. Fortæl detaljer, så kan der måske svares.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-04-15 20:07
Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-04-15 00:16

Har formodentlig en oprettelseskontrakt et sted, men aner ikke hvor ! Der har ikke været afsagt nogen dom eller fogedretssag, men så vidt jeg husker er der hvert år kommet et brev, sammen med årsopgørelsen, hvor gælden har været nævnt, men der har ikke været personlig kontakt eller korrespondance fra min side!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-04-15 00:37

Jeg mente at RKI registrerer skyldnere!!? Overtar/køber RKI evt, skylden til banken og tjener penge på at indkassere ??? Jeg har fået 3 skriftlige henvendelser , med forslag til afvikling med sørre og større "rabat".....synes det virker meget underligt...jeg har ikke reageret og der her ikke været trusler om fogedbesøg eller lign....... Ved hvert brev her der været en sidste frist for afdragsordningen og når fristen er overskredet kommer et nyt og for mig , bedre forslag !!! ...Det får lig kontrol at tro , at der faktisk ikke er et legalt krav længere !?

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-04-15 00:40

Sidste indlæg fra mig....det får mig til at tro osv......

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-15 00:57

Citat
jeg har ikke reageret

Hvis du har fået en rykker uden at reagere - er det nok til at havne i RKI.
Visse opkrævere orker/ gider ikke blive ved og bed med at sende rykkere, og hvor svært kan det egenligt være at få en afdragsordning, som begge parter kan leve med.
Men du bliver ikke slettet af RKI før gælden er betalt.
Sagen er måske gen-optaget fordi du er gået på pension.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-04-15 08:53

der er mange private grunde til at jeg ikke har reageret bl. a. alvorlig sygdom , som jeg ikke ønsker at uddybe.....men hvorfor skulle min alm. folkepension være grund til genoptagelse ...jeg vil bare have fred !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-04-15 09:57

Citat
men hvorfor skulle min alm. folkepension være grund til genoptagelse

Fordi at du har fået en stabil indkomst.......lyder ga ga, men forklaring følger.

Jeg er selv syg og gammel (men bliver gældfri om få måneder) men herunder er jeg også på kontanthjælp da jobcentret blot trækker mig rundt i deres cirkus, det kender du vel selv.

Det kunne tænkes at banken udmærket var klar over den situation........man kan ikke plukke en skaldet og slet ikke når personen er syg, men da de nu ved at du har fået indkomst genoptager de naturligvis.

Så kommer vi ind på et punkt der hedde gældssanering, denne kan ikke gennemføres for folk der er på kontanthjælp eller dagpenge da det ikke er en stabil indkomst, først når de får lønarbejde, førtidspension eller folkepension kan der blive tale om gældssanering.

Så søg om gældssanering !

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-04-15 10:11

Jeg er stadig selvstændig erhvervsdrivende, men uden overskud gr.syggdom. Så jeg kan ikke få gældssanering...har søgt for 10-11 år siden. Mit arbejde gir mig lyst til at arbejde selvom jeg ikke tjener alverden, og det blir fratrukket i pensionen. Alle mine penge går til faste udgifter og medicin.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-04-15 10:12

....sludder ...mit arbejde gir mig lyst til at overleve. !....

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 12-04-15 10:14

så betal dog din gæld fjols, så er du overe det.

Annuller spørgsmålet
Fra : hovsada

Dato : 12-04-15 10:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål