/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
FARTDETEKTOR
Fra : mahir
Vist : 5861 gange
40 point
Dato : 19-06-03 02:30

Jeg vil høre om der overhoed findes et produkt som kan opsnappe politiets fartmålere jeg har set og hørt om dem man kan købe i BILDILLEN MEN DE VIRKER IKKE AF HVAD JEG HAR HØRT.
Er der nogle som kan hjæpe mig???

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-06-03 05:58

Nu ved jeg ikke hvilken type de sælger i BILDILLEN, da så vidt jeg ved, må de ikke sælges dem i Danmark.
Jeg har set flere (købt i USA) der virker. Du skal være klar over, at der findes flere forskellige typer fartmålere,
som politiet bruger. Det apparat du vil montere i bilen, skal passe til den type politet bruger den dag.
Der findes nogle "multi" detektorer (USA igen). Disse er temelig dyre.
Det er i øvrigt forbudt at benytte dem i køretøjet, her i landet.
Der findes en anden metode til at undgå, at få fartbøder, og den virker hver gang:
Overhold fartbegrænsningerne!

MVH

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 19-06-03 07:02

Hej mahir

Hvis det er for at ungå at få taget et billede af dig hvis du kører for stærk så skal du bare vikle noget madfilm rundt om nummerpladen så kan de nemlig ikke tage billeder af den da den så vil reflektere lyset tilbage.. men det skal være ca 4-5 lag..

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 19-06-03 08:07

det må være ulovligt....solgaard.
desuden så mener jeg ikke det er ulovligt, at have en detektor der detekterer fartmålere.
der findes detektorer, som observerer laser og radar (de to typer politiet oftest bruger). Des fleste bipper, når de opfanger signaler - som oftest fra målinger af de forankørende biler.
og den slags produkter sælges i DK.
har hørt, at en tom brænd-bar CD ophængt bag det indvendige førerspejl (med den brændbare side fremad i kørselsretningen) skulle reflektere strålerne i alle mulige retninger, så politiet ikke kan måle én ...

beck

Accepteret svar
Fra : banzon

Modtaget 40 point
Dato : 19-06-03 08:30

Lad os nu slå det fast en gang for alle.
Alle de løsninger med film, cd´ere, og hvad ved jeg virker ikke på politiets målinger da det er lasermålinger vi snakker om.
Laseren sender flere signaler frem mod køretøjet som reflekteres tilbage igen, dette foregår så hurtigt så differrencen på målingen udgør hastigheden på det kørende objekt.
Det er i princippet ligemeget hvor på køretøjet laseren rammer, nummerplade, frontrude, kofanger m.m. så det eneste som kan afslører om der står en og sender målinger længere fremme på vejen er et instrument som aflytter frekvensen på målingerne.
Det kalder man en skanner og en sådan KAN købes i forskellige forretninger her i landet bl.a. har jeg set dem til salg hos c.a.larsen (peugeot) i odense.
Det du skal være klar over er at hvis du bliver snuppet med sådan en skanner i bilen falder hammeren, da det er ulovligt at bruge det.
Så skal du ud og køre stærkt må du overveje hvad der er bedst.
1. at betale ved kassen for det som du overskrider med (husk 70 % reglen)og så er det overstået eller.
2. få en bøde som er anslået af betjenten (hvem tror på dig ??) og oveni få en bøde for at bruge det typisk på 3000.-
samtidig med at det bliver konfiskeret.
Du skal også være klar over at betjentene godt ved hvorfor nogle biler pludselig laver umotiverede opbremsninger udfor banker o.s.v. og stopper dem med det samme, da det er et tydeligt tegn på at de har sådan et monteret i bilen.
Kort og god følg viskinge´s anbefaling så kommer du længst......

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 19-06-03 09:05

Udfor banker osv.??? Hvorfor lige dér, er det typisk der de holder og måler eller hvad?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 10:29

Solgaard trick (og alle mulige andre) har vi set afprøvet på tv. Uanset hvad de viklede eller smurte på nummerplade havde ingen indvirkning. Det var et af de viste tricks der slørede foto'et lidt, men som betjenten sagde: " Er der lidt tvivl og lidt grums, tager vi negativ-billedet" og så blev alt meget tydeligt, film eller ej.

Cd pladen er rent bluff og humbug.

Viskinge har ret!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-06-03 10:31

Nu ved jeg ikke hvor den med CD-skiven, kommer fra. Jeg har set en del der har en hængende, i udlandet, men det er til et helt andet brug!
CD-skiven indeholder Koranen, og det skal bevise at man er en god muslim. Ses overalt i muslimske lande.
(har fået det forklaret af en muslim, i Dubai)

MVH

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 10:54

Den havde jeg godt nok ikke hørt viskinge. Du er sikker på han ikke tog pis på dig? Man kan godt nok aldrig vide.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-06-03 12:05

Nej, den er god nok. Jeg har forresten også set et par stykker i Danmark. Det er et stort modefænomen inden for
den muslimske trosretning, især blandt unge billister.

MVH

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 12:17

Der kan man se. Jeg troede (ligesom beckski) at man mente det kunne forvirre radar'erne. Historien med radar'erne og CD'erne har iøvrigt rendt rundt længe (og er modbevist af både strissere og fjernsynsfolk).

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-06-03 13:52

Jeg giver banzon fuldstændigt ret i hans forklaring. Jeg ville bare for en ordens skyld fortælle, at jeg kender da en som har monteret en scanner i sin bil - på en sådan måde at den kan "flåes" væk fra pladsen hvis han bliver stoppet ved en fartkontrol.

MEN - det har ikke forhindret pågældende i at få bøder for scanneren - for man skal tænke på - hvis man bliver kontrolleret i anden forbindelse end lige fart, eller bare støder på politiet i en anden sammenhæng - så er det STADIGT ulovligt at have en scanner monteret, og bøden falder..... Så man må opveje hvor man mener at kunne spare flest penge....

Scanneren i dette tilfælde virker - men bliver, som banzon også er inde på, påvirket af andre elektroniske foranstaltninger - specielt i byområder. Kører man mest i byen er det ikke besværet værd - men kører man lange stræk på landet kan den være nyttig.

Vil da godt undersøge hvilken model det er og hvor den kan købes - hvis det stadigt har interesse......

Mvh

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 19-06-03 17:43

hvordan kan det være at scanneren er ulovlig, når det ikke er ulovligt at fortælle hvor der står en fotovogn etc.??

beck

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-06-03 17:49

Hej Beckski - spørg lovgiverne! - og dem der vælger dem! - altså os selv!

Svaret på det sidste er at : Scanneren bruger man til at omgåes lovgivningen med - og at fortælle hvor fotovogne står har en præventiv virkning! Der er pokkers til forskel!
Scanneren bruger du jo bevidst for at kunne omgåes fartkontroller - så du kan køre så ulovligt som det passer dig og fotovogne kender vi jo allesammen, og passer på der hvor vi ved de er opstillet.

Mvh

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 18:01

Tjaaee, på et tidspunkt måtte man heller ikke bruge radioscannere, men det blev lovliggjort. Og jeg er ikke rigtig sikker på om ikke man har forbudt dem igen.

Sådan er myndighedernes veje uransalige.

Iøvrigt påstår panserne der er glade for www.razzia.dk idet de dæmper farten. Den påstand er jeg langt fra sikker på er rigtig, idet panserne bevidst vælger lækre lige veje til deres foto- og radarfælder. Der hvor jeg bor, har man netop lavet to amtsveje fint istand og rettet dem ud sådan at oversigten er mere end fin. Der holder de så på skift op til flere gange på en uge. Men i småbyerne, skolerne osv laver man ingen fartkontrol, uanet at det er det man påstår man gør. Med andre ord er såvel politikere som politifolk i den henseende fulde af løgn, i en grad der kan få en til at undres. Næh kald det nu det det er, fartskat. Det er den eneste rigtige betegnelse for fotovognenes gøren og laden. Når man samtidig kan læse i Århus aviserne at gutterne derinde på gården river kollegaernes fotos istykker, når disse er gået i fælden undres man jo. Endvidere har jeg fra pålidelig kilde, at strømerne har et klistermærke i forruden på deres private vogne, der ligeledes hjælper på forståelsen hos kollegaerne, hvis man nu skulle være røget i garnet hos en radarpatrulje.

Jo jo - der er temmelig meget der er både røget og speget...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 18:08

....og slæbe en brandinspektør retten, fotograferet lige efter at han har sluppet speeder og slukket lys og horn efter en aflyst udrykning kan de......og knalde deltidsbrandmænd på vej til stationen kan de......

...men at komme en week-end og holde hvor jeg bor, når motorcyklerne startes om foråret, er der ingen forretning i, siger de, uanet at det lyder nogenlunde som Le Mans, de første 14 dage efter de har fået plader på.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-06-03 20:33

Hej 3773 - med alt det sludder stopper jeg med at gå efter bolden i stedet for manden!

Hold da op en gang vrøvl! - du hører og ser åbenbart kun hvad du vil....... Prøv at følge med over hele linien, i stedet for at være en sur bitter en.
Som jeg nævnte tidligere: Vi vælger selv den lovgivende magt! - os! Er vi ikke tilfredse, må vi jo fingeren ud af gaspatronen og selv gøre en indsats - på lovlig vis.

Pyyyhhh det hjalp

Mvh

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 21:11

Vi må vel alle have vores egne meninger, ikk'?

Jeg kan ikke fyre politiet, vel?

Den med brandinspektøren, tja han vandt i højesteret.

Deltidsbrandmændene ved jeg ikke hvad der kom ud af.

Ham fra Århus, fik vist fingrene i klemme og blev fyret.

Klistermærket er der en der har vist mig og "pralet" med (det er muligt han lyver).

De har, mig vidende, holdt en gang nede ved mig på 18 år - jeg bor ved en amtsvej, der står for "udvidelses-tur" fordi den er farlig. 4 dødsulykker på 6 år pga fart.

I den forløbne måned har jeg observeret tre gange radarkontrol og to gange fotovogn på vej på arbejde. Fotovognen har holdt det samme (aldeles fornuftige sted - det er et af de trælse farlige kryds). Radaren har den ene gang holdt en rimeligt sted, og to gange på en totalt åben strækning, uden sideveje.

Ligeledes kunne vi under byggeriet af Billund Lufthavn konstatere fotovogn mere end en gang om ugen derude - altid på de gode lige strækninger. Dette er ikke i tråd med den officielle "placeringspolitik", det må du medgive mig.

Jeg er hverken sur eller bitter. Og når jeg får en hilsen fra gutterne med klistermærke på ryggen, tjaee så betaler jeg og ser nogenlunde glad ud. Jeg har ingen foto-hilsner set endnu, men er da røget i radarer et par gange. Denne type kontrol er iøvrigt langt mere human om man vel. Der får du hugget i gerningsøjeblikket, ligesom at man får lidt sidegevinster i form af seler, mobiltelefonsnak, spritbilister, manglende kørekort og den slags. Efter min bedste opfattelse er radar'erne rimelig ok, hvorimod jeg forbeholder mig ret til at synes det er åndsvagt når man sender regning for 56 km/t på en indfaldsvej og 86 km/t på en god landevej med masser af oversigt. Det må du sgu da indrømme ligner skatteopkrævning.

...og sorry jeg lod mig rive med Kanjegik! Og for nu at svare på det oprindelige - se Viskinge's svar det kan vist ikke blive mere korrekt, vel?

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 20-06-03 09:51

Husk lige på at ved fotofælder skal fotoet vise helt klart hvem der sidder i bilen.
Er der begrundet tvivl afvises det med garanti i retten,det er der dannet precedens for ved flere domsafsigelser.
Når bilen er blevet fotograferet tilsendes man et foto og der står helt klart at hvis det kan skade en selv at fortælle hvem der er føreren af bilen på fotoet, har man ikke pligt til at udtale sig (forestil dig at du har lånt bilen ud til en uden kørekort) så det ville være ret dumt at gøre det i disse tilfælde, når man så ville blive straffet for at låne sin bil ud vel vidende at føreren ikke har erhvervet føreretten til det pågældende køretøj.
Du behøver heller ikke rette henvendelse til politiet selv om der står at du skal, du kunne i teorien have en hund som havde ædt dit brev så du aldrig havde modtaget det, og så er politiet nødt til at køre ud til dig for at se om det er dig der er på fotoet.
Er det så ikke det, eller er de ikke helt sikre på det, bliver de nødt til selv at finde vedkomne, netop fordi du henholder dig til din ret om ikke at udtale dig da du ved at det vil skade dig selv.

Kort og godt.
Gør det så besværligt som muligt for dem, så vil systemet slå sig selv ihjel.

p.s.

I forvejen bliver op til 60 % af de tagede foto destrueret fordi at kvaliteten er for dårlig, derfor hører man om mange der er blevet fotograferet uden at modtage bøden.
Et godt råd vil derfor være jo større solbriller, jo mindre chance for at kunne genkendes

/Banzon

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-06-03 10:04

Ja eller Viskinge's - kør pænt.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 20-06-03 10:07

Forresten glemmer politiet til tider at kalibrere deres foto-udstyr og målere.
det gør målingerne upræcise og de skal kalibreres hver gang apparatet opstilles et nyt sted.
bed om kalibreringsrapport - har de ikke en for stedet er bøden UGYLDIG!!!

beck

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-06-03 10:12

Okay, er der præcedens for det?

Så en skæg avisartikel for et par år siden, hvor en fransk radarkontrol havde snuppet en stor Peugeot med vistnok godt 900 km/t. Den fastholdt de skam i retten!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 20-06-03 10:14

naturligvis holder den i retten.
hvis du vejer et lod og vægten ikke er kalibretet overfor en kendt standard (indenfor måleområdet) så kan du ikke regne med det tal vægten spytter ud.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-06-03 10:32

Næh, det er rigtigt beck

Kommentar
Fra : mahir

Dato : 21-06-03 02:01

Tak for jeres kommentare, men hvor køber man sådan noget, og hvike mærke og evt. nr????????????????????????????????

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-06-03 02:10

Hej mahir!

Har du læst alle svarene igennem? - jeg tilbyder at finde modelmærke og indkøbssted - såfremt det er noget der skal bruges indenfor det område jeg beskriver - og flere af de andre skriver flere ting......

Prøv lige at læs hvad der står på væggen - og præciser dit ønske!

Men pyt - mig går der ikke noget af....

Mvh

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 22-06-03 10:32

Hej Mahir.

Lige et spørgsmål
Køber du alt det som du spørger om i de forskellige forum´s eller er det bare fordi du er interesseret i hvad det er, jeg mener kompressor til Golf, karrosseri til BMW, o.s.v. hvis det er noget du har gang i så har du sku´ ( undskyld sproget ) mange jern i ilden.

P.s.
Jeg selv har kun ild i jernet

/Banzon

Kommentar
Fra : mahir

Dato : 24-06-03 01:24

KÆRE
bANZON
Jeg har golfen, køre med sparco klodser men du ved jeg kan ikke mærke forskel på de originale og de andre derfor spørger jeg, ang bimmeren så bliver det højst sandsynligt en realitet engang til nytår,.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 12:33

Lånt fra Ibasa:

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så ACCEPTER venligst den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 17:08

Hej Mahir, har kigget lidt i mine abonneringer. Du optræder ganske mange steder med "ikke accepterede" spørgsmål. Gider du ikke lukke dem? Tryk på accepter, ved de svar der passer bedst. Du kan finde dine ubesvarede spørgsmål ved at kigge i "din historik" øverst til venstre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 09:37

Mahir, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed) skal du klikke på "accepter som svar" over den kommentar der tiltaler dig mest.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 22-10-03 10:05

Der burde være en mulighed for at spørgsmålet automatisk blev lukket efter en bestemt tidsgrænse, f.eks. hvis der i en periode på 14 dage ikke havde været nye indlæg.
Der skulle så trækkes de point fra brugeren der havde stillet spørgsmålet som der var lovet, men de måtte så smides på `gulvet` da ingen af svarene så blev accepteret...

Det er ret irriterende på denne måde hvor et spørgsmål er stillet i sommers og ikke er lukket endnu, og vi får tilsendt mail hver gang en skriver at brugeren skal lukke sit spørgsmål.....

Bare lige noget jeg tænkte på

/banzon

Godkendelse af svar
Fra : mahir

Dato : 10-12-03 18:41

Tak for svaret banzon.

Kommentar
Fra : pzyko

Dato : 17-11-04 19:36

Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge om dette...men skader vel ikke. Nu har jeg på det sidste undersøgt en del om fotofælder hist og her, men er stadig i tvivl. Skal de stadig den dag i dag have et billede af føeren af bilen eller er det godt nok at de har nummerpladen på bilen og den målte hastighed? Jeg mener da bestemt at det blev lavet om således at man ikke længere kunne hive solskærmen ned, tage en elefanthue på og hvad folk ellers kunne finde på... Ville være glad hvis nogen kunne svare på dette.??

Men noget andet jeg da ved med temmelig stor sansynlighed er at det med cd-skiven ikke virker. Det var noget de sagde i tv tilbage til midt i 90'erne. Der var nogen der TROEDE at det virkede med de gamle laser-pistoler som politiet brugte, men..........Det gjorde det bare ikke! Den med at pakke nummerpladen ind i madfilm har jeg hørt flere steder, men har også hørt flere steder at det ikke virker. Men hvis du alligevel vil forsøge dig så husk endelig på at der også er kamera foran!!!! Ikke måleudstyr, men bare et kamera!! Der blandt andet bruges i tilfælde af at en motorcykel bliver blitzet og at man dermed ikke har nummerpladen!

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 18-11-04 00:09

"pzyko" skrev :
>Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge om dette...men skader vel ikke. Nu har jeg på det sidste undersøgt >en del om fotofælder hist og her, men er stadig i tvivl. Skal de stadig den dag i dag have et billede af føeren af >bilen eller er det godt nok at de har nummerpladen på bilen og den målte hastighed? Jeg mener da bestemt at det >blev lavet om således at man ikke længere kunne hive solskærmen ned, tage en elefanthue på og hvad folk ellers >kunne finde på... Ville være glad hvis nogen kunne svare på dette.??

Jo hvis du accepterer bøden, behøver de jo ikke have et foto med dig på. men accepterer du ikke bøden og kan du ikke 'huske' hvem der lånte bilen kommer de jo ikke videre med det.

>Men noget andet jeg da ved med temmelig stor sansynlighed er at det med cd-skiven ikke virker. Det var noget de >sagde i tv tilbage til midt i 90'erne. Der var nogen der TROEDE at det virkede med de gamle laser-pistoler som >politiet brugte, men..........Det gjorde det bare ikke! Den med at pakke nummerpladen ind i madfilm har jeg hørt >flere steder, men har også hørt flere steder at det ikke virker.

Nej det gør det ikke

>Men hvis du alligevel vil forsøge dig så husk endelig >på at der også er kamera foran!!!! Ikke måleudstyr, men bare >et kamera!! Der blandt andet bruges i tilfælde af at >en motorcykel bliver blitzet og at man dermed ikke har >nummerpladen!

Nej der er intet kamera foran i en fotovogn, men du er fotograferet fra forsiden, og så er det jo en smal sag at vende sig og notere nummeret ned ik`

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 18-11-04 00:11

hvorfor kan man egentligt ikke quote herinde ???