/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
iTunes fryser min PC
Fra : Toms_taxa
Vist : 389 gange
50 point
Dato : 07-04-15 07:21

Hej

Jeg benytter iTunes ofte og er på det seneste stødt på et alvorligt problem.

Når jeg starter programmet så fryser min PC og jeg må genstarte - nu har jeg endda været nødt til at afinstallere iTunes for at få min PC til bare at fungere.

Jeg kører Vista

Nogen med en brugbar løsning alternativt et andet program end iTunes?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 07-04-15 13:01

Jeg spørger så lidt dumt "hvad fryser ikke en PC med windows)?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-15 18:49

Nu er Vista vist ikke en af de bedste udgaver Windows har lavet, mange oplever den som utrolig langsom osv.
Men her er et par stykker der måske kan bruges:
http://www.techsupportalert.com/content/best-free-media-center-software.htm

Kommentar
Fra : Toms_taxa

Dato : 08-04-15 18:54

Jeg stiller ikke så store krav - den skal bare kunne podcaste

Der må være sket noget her - hver gang jeg starter iTunes så dør min PC.

Det er noget rod

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-15 18:54

Når vi er inde på ITunes, så har programmet noget der hedder Bonjuor, som af visse AV programmer bliver listet som SPY/ MALLWARE, så det kan muligvis være derfor du har vrøvl med itunes, hvis ´det´ er blokkeret af dit sikkerheds program, hvis du har et.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-15 18:59

Podcaste? er noget jeg ikke er inde i, men har prøvet et par af dem på linket, og de fik ihvert tilfælde min pc til at køre langsomt, og siden har jeg holdt ´nallerne´ fra dem og det er flere år siden, men det kan jo tænkes at jeg så ikke brugte dem rigtigt eller var inde i deres funktioner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-15 19:01

Men hvis det er for at dele filer/ oplevelser med andre på netværket, så kunne en lille boks måske være en bedre ide, selv har jeg sådan en kørende:
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=1270
Samt jeg har en NAS jeg bare kan tænde for.

Kommentar
Fra : Toms_taxa

Dato : 08-04-15 19:02

Jeg har brugt det i flere år og kan varmt anbefale det.

Når altså min iTunes fungerer

Kommentar
Fra : Toms_taxa

Dato : 08-04-15 19:06

Jeg deler ikke Det er udelukkende til eget brug.

Nu kaster jeg mig over mit sikkerhedscenter så jeg kan slå Bonjour til

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-15 19:07

Det var så et forkert link, det skulle være denne:
http://www.proshop.dk/Multimediaafspiller/WD-TV-Live-Media-Player-2291282.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-15 19:11

Jeg deler heller ikke filer?? men derfor er det rart nok at kunne afspille ALT på sit eget netværk - når det passer sig, samt gå på nettet med sin ´spiller´ uden at have en pc kørende i baggrunden.

Håber du får gang i det, ellers kommer Win10 snart på gaden, og den er gratis - og den kører bare som en ko på glat is.