/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fremgangsmåde prisforhandling bil?
Fra : mostmighty
Vist : 406 gange
50 point
Dato : 31-03-15 22:18

Skal til at købe ny bil og vil selvfølgelig forhandle pris.

Men hvornår springer man over i prisforhandling? Er det med det samme forhandleren nævner listeprisen på den pågældende bil? Er det lige efter prøveturen? Eller er det når man sidder på sælgerens kontor og har tilvalgt eventuelt ekstra udstyr?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-04-15 06:54

Det er vel under forhandling om ekstraudstyr, som kunne være en del af forhandlingen.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 01-04-15 07:58

Hvis du vil sælge din bil til en forhandler.vil han finde alle små og store fejl,har bilen været skadet,har alle serviceeftersyn været overholdt,er det en rygerbil o.s.v. Du gør det samme,når du vil købe,og lad ikke lade sælgeren snakke udenom.Jeg går ud fra,at det er en brugt bil du tænker på,for nye biler er der ikke det store spillerum for sælger,da det er minimalt,hvad de tjener på en sådan.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 01-04-15 10:23

Ved køb af ny bil kan du indhente tilbud her: Autooffer.Dk

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 01-04-15 17:03

Hvis der er tale om en fabriksny bil er der ikke meget at hente, da avancen for forhandleren er forsvindende lille.
Du kan muligvis forhandle dig til noget ekstraudstyr inkluderet i prisen, men det springende punkt vil i så fald ofte være finansieringen.
Hvis du kommer med betalingen i hånden står du stærkere, end hvis forhandleren skal formidle finansiering.
Har du talegaverne i orden kan du måske file lidt af stiftelsesprovision eller lignende, men forvent ikke det store afslag.
Et andet punkt er leveringsomkostninger. Klargøring, nummerplader etc. der kan du måske beskære en smule f.eks. ved selv at hente plader, hvis forhandleren ikke er operatør.
Men igen: Pladerne koster og det er næppe til forhandling.
Det koster dog ikke noget at prøve. Frækhed belønnes som bekendt ... nogle gange.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-04-15 18:33

Det drejer sig om at skrue pokerfjæset på. Og lyde "henkastet"....slet ikke sikkert du vil have det mærke,sælgeren tilbyder.

En dreven sælger fornemmer hurtigt,om kunden er brændt varm på en bestemt bil. Og så er der jo ingen grund til at han "firer".

Mange steder står de med fabriksnye biler,fra forrige årgang. Dèr kan være penge at spare.20-30.000 kr. Men så er bilen selvfølgeligt også det mindre værd,ved næste byttehandel.

M.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 01-04-15 19:01

Charme, selvtillid og lækkert hår...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-15 23:35

FDM
Jeg har set forhandlere sælge biler som nysynet, og dagen efter får de klippet pladen på grund af fejl og mangler.

Desværre er mange forhandlere også såkaldte ´bilinspektører´ hvilket i mine øjne burde FORBYDES.

Mener der kører et par sager i Nordjylland om samme - men de skifter bare navn/ firma og bliver ved at snyde mennesker, det sidste er omkring Hobro - for et par år siden, snakkede jeg selv med en af disse angående en MC som pludseligt ikke var til salg mere - men ved ´øjesyn´ et par dage efter var der mange ude at se på dén = MED MANGLER OG ANDET.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-04-15 08:53

Jeg mener spørgsmålet drejer sig om ny bil, og for mig er det ny bil. Kommentarerne her er mest baseret på brugtbilbytte, men det kunne også dreje sig om at der ikke var nogen brugtbil at tage i bytte ?? Det kunne være rart om spørgeren gav supplerende kommentarer.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-04-15 23:57

Når han nævner prisen, siger du: -Og hvad skal jeg så give?
-Seriøst: du kan sagtens forhandle, men undgå at blive sur og prøve alle mulige ejendomsmæglertrick. Dem kender han og gennemskuer

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 22-04-15 14:20

du må først orientere dig lidt om hvor meget du kan pine sælgeren og jeg ville vente med at tale om pris til sidst og jeg ville nok også sige at jeg har kigget på noget andet og skælver lidt til begge mærker og så er det op til dig hvad du syntes han må slå af før du er tilfreds buk ikke for tidligt under det gør ikke noget hvis du går og kommer igen i løbet af et par dage og bore lidt i prisen igen