/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Af/ opladning = android 4,1
Fra : mig-selv
Vist : 502 gange
50 point
Dato : 22-03-15 23:31

Har rodet lidt ´forkert´ rundt på min tlf, så den er sat til at AFLADE, før den begynder at oplade.
Det var i forbindelse med noget GPS og manglende strøm (og på motorvej) = jeg fik meldingen og jeg vist var lidt for hurtig på knapperne - og nu står den og aflader hver gang jeg smider et oplader stik i den...

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 23-03-15 10:07

Jeg har gnasket i den nedhentede manual til til Xperia E1 Android 4.2 > 4.4.2 men der står intet om at den kan sætte til afladning før opladning. Mon ikke det er din model som har den funktion og ikke Android styresystemet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-03-15 22:14

Jeg har ført rendt ind i det, men kan bare ikke lige finde hvor man slår det fra.
Mener det har noget at gøre med beskyttelse af batteriet.

Måske fordi den er tilsluttet pc når den oplader.

Lader spørgsmålet stå et par dage, det kan være jeg finder løsningen/ årsagen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-15 11:09

Måske det ville være smart at fortælle hva' tlf. det er, android er jo på milliarder af tlf.'er!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-15 12:51

Det kan selvfølgelig være rigtigt, det er en Huawei Y300.
i nat har den igen afladet sig selv og lader op igen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-15 13:11

Tror du skal kigge i installerede apps, kan ikke finde noget i manual om afladning!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-15 20:25

Det ligger under indstillinger/ batteri...
tror bare det er mig eller min pc der tager fejl = når jeg tænder PC står der nemlig at den aflader
Har lige gendannet tlf og det er det samme.
De procenter der står, bliver ikke afladet af selve telefonen, men er bare en oversigt over forbruget, som jeg tog for givet var en afladning med stikket i PC = men det jeg ÅBENBART blev overrasket over var netop at der stod at den afladede - med usb stik i siden, men det virker åbenbart efter hensigten trods alt:
http://spic.dk/index.php?view=9071427224615
http://spic.dk/index.php?view=6011427224642

Så falsk alarm og så videre - fra min tlf.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-15 20:33

NB; det var under brugen af tlf at der så dukkede en melding op = slå batterie/strøm besparelse til, som jeg åbenbart kom til at klikke JA til, men det kan hurtigt ændres under Strømsparetilstand ? den skulle eyvind lige nærlæse - andgående Apps der vil på nettet..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-15 21:15

De er skide smarte de smartfoner!

De er squ snart så smarte at man ikke kan finde ud af dem

Jeg missede et opkald, havde ikke hørt den, fandt så ud af at det havde noget med gestik indstilling
at gøre, hvis den vendte glassiden nedad var den lydløs

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-15 23:18

Tja, jeg fatter heller ikke meget af ´de´ moderne telefoner, men jeg vil trods alt gerne bruge de gratis Apps man kan finde til dem, og det er desværre ikke mange der virker som de ´sælges/ markedsføres´ som.
Og ellers er det trods alt rart nok med en/ et mobilt netværk? hvis man ligger på gulvet/ øde vej.
Så helt af H-til er de trods alt ikke, men og så videre fandens pumpestok / kan de være at finde ud af, til tider...

Citat
hvis den vendte glassiden nedad var den lydløs

Har ellers hørt/ læst at de også kan se/ føle varme - så man ikke bliver ringet op under en koncert.
Men det er vist ikke alle der kan det nummer, endnu.

Men tak for tiltale - eyvind får point for at være første med ´nærlæsning´.
Men har ´I´ ikke samme funktion - under Batteri?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-15 23:20

Citat
Mon ikke det er din model som har den funktion og ikke Android styresystemet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-15 09:02

Nej - den funktion findes ikke / jeg kan ikke finde funktionen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-15 12:40

Ved ikke hvad der foregår på min tlf, men når den er tilsluttet pc, så aflader den altså når pc er slukket og oplader når den er tændt.
Nu prøver jeg så lige med et originalt ladestik senere på dagen.
Har lige gendannet tlf og formateret SD kort - så det er vist ikke Apps der laver det nummer.

Måske fordi den bliver brugt som en usb enhed når den tilsluttes pc, syntes jeg plejer at få en melding om den ´bare´ skal oplade eller andet, eller det bare var på min gamle tlf.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-15 23:32

Tak for svaret Eyvind.