/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Syn/vægafgift/forsikring
Fra : jensviggo
Vist : 748 gange
200 point
Dato : 21-03-15 06:04

Da det er nøgleord, når jeg nu spørger om: hr G har en bil, han ikke har betalt vægtafgift på trods rykkere , ligeledes forholder det sig det med forsikringen, ej heller betalt trods rykkere, bilen skulle havet været synent for tusind år siden. Uagtet dette har han kørt i bilen indtil for ca. fjorten dage siden som om alt var i den skønneste orden, han har været så heldig ikke at blive set/stoppet af myndighederne.
Nu har han endelig skruet pladerne af bilen og gemt dem.
Til spørgsmålet. Han siger at nu vil han have bilen lavet i stand så den kan synes og komme på pladerne igen, kan han det uden først at betale det der skyldes i vægtafgift og forsikring???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-03-15 08:35

Han kan godt lade bilen lave, men han må ikke køre i den før han har bragt forsikring og vægtafgift i orden. Jeg kan forestille mig at ved synet bliver pladerne inddraget.
Han slipper ikke for den gæld han har, men redder sig sandsynligvis en stor bøde.
Tænk hvis han bliver impliceret i en ulykke og der ingen forsikring er! Uhyggeligt at tænke på.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-03-15 08:49

Så længe han ikke har afleveret pladerne, vil den vel stå i systemet som indregistreret, og så skal der betales vægtafgift og forsikring

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-03-15 09:01

Læs lidt FAKTA - uden gætterier - om emnet her:

http://www.fdm.dk/nyheder/udeblivelse-fra-syn-kan-blive-dyrt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-15 09:41

Citat
Han siger at nu vil han have bilen lavet i stand så den kan synes og komme på pladerne igen, kan han det uden først at betale det der skyldes i vægtafgift og forsikring???

NEJ.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-03-15 10:15

Han har ved ignorering af diverse,- stemplet sig selv, og det skal vel straffes, -ellers er der ikke noget som fungerer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-15 10:22

Han går sikkert også over for rødt lys og sender sine børn ud på motorvejen og lege med glasskår.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-03-15 11:56

Der er åbenbart ingen grænser for hvor åndsvagt man kan agere!

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 21-03-15 13:41

Hvis bilen er udeblevet fra syn og der er restancer er de nummerplader sikkert yderst interessante for politiet at få inddraget.
Der er næppe meget sandsynlighed for, at noget forsikringsselskab vil røre ved den ejer så længe han ikke har betalt det skyldige. Han har INGEN forsikringsdækning i tilfælde af en ulykke, men skal betale af egen lomme. DET kan blive bundløs gæld resten af livet, hvor han ikke kan eje noget som helst. Det var nok værd at overveje, hvis han er så naiv at tro, at han "bare" kan starte forfra uden hensyn til gæld og udeblivelse. Den går bare ikke.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-03-15 22:15

Det er 2000kr i bøde for ikke at møde til syn.
alimak

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-15 14:59

Citat
Nu har han endelig skruet pladerne af bilen og gemt dem

Hvad godt skal det gøre, pladerne er efterlyste.

Har man ikke råd til forsikringen, har mange selskaber månedlig betaling (gratis), så man ikke står med en kæmpe regning engang om året, har selv valgt den løsning, ikke fordi jeg ikke kan betale den, men syntes det ser bedre ud på budgettet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-03-15 08:54

Der er to ting gældende, hvis an bils ansvarsforsikring IKKE ER BETALT.

1. Skadevolders forsikringsselskab vil ALTID udbetale en evt. erstatning til den skadeslidte, så længe der er nr-pl (eller gemt væk som her), så denne lider ikke tab!

2. Pgl's forsikringsselskab kan erklære kongres over for skadesvolderen, så denne kommer til at betale for udlæg af erstatning.

Forsikringsselskabet kan fordre betaling forud for en længere periode - evt. højere præmie som forudsætning for, at tegne en ny ansvarsforsikring. Et forsikringsselskab kan ikke nægte, at tegne en bils ansvarsforsikring, men selskabet bestemmer jo selv pris og betingelser!

Ovenstående gælder i øvrigt også for ulovlige 30/45 scooter!

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 28-03-15 12:53

Mon ikke det er regres de i givet fald vil gøre brug af?
Det er ganske rigtigt normal praksis, men ingen regler uden undtagelser.

Jeg tror ikke det hjælper så meget at afholde en kongres

Accepteret svar
Fra : FrederikE

Modtaget 200 point
Dato : 29-04-15 12:15

Få nu styr på den forsikring! Det kan ikke være så svært... Ansvarsforsikring er lovpligtigt i danmark, hvis du ejer en bil. Hvis din bil er i den dyre ende er det en rigtig god idé at bestille en kaskoforsikring. Her kan priserne dog variere meget, og i nogle tilfælde blive rimelig pebrede. Her kan med fordel bruges sammenligningningssider som http://www.samlino.dk/bilforsikring eller lign. Så er der ingen undskyldning for ikke at få din bil forsikret

Lidt info om ansvarsforsikring. Hvis du skulle være indblandet i et uheld, så dækker din ansvarsforsikring op til 105 mio kr ved personskader, og 21 mio kr ved tingskader. Så et par tusinde om året er ikke det værste at betale, når man tænker over at det kan redde dig for en kæmpe million erstatning.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 30-04-15 08:46

Tak for svaret FrederikE.