/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Nummer fra fastnet til mobil?
Fra : persens
Vist : 350 gange
100 point
Dato : 20-03-15 09:52

Hej
Kan nogen forklare, hvorfor man ikke kan få flyttet sit gamle fastnetnummer over til en mobil?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-03-15 10:25

Det kan det så, efter dette link, altså godt angiveligt...

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/fastnetnummeret-kan-nu-flyttes-til-mobilen,lid.5766/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-15 10:27

Fastnet-nummeret kan ikke blive mobilt
Kun Sonofon tilbyder kunderne at beholde deres mangeårige nummer, hvis de skifter fra fastnet til mobiltelefon.
http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/forbrugerelektronik/ECE635074/fastnet-nummeret-kan-ikke-blive-mobilt/

Fastnetnummer på mobilen?
http://ing.dk/indhold/155451

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-15 10:52

Din teleudbyder må kunne fortælle hvorfor du ikke kan få nr flyttet!

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 20-03-15 12:39

Du kan godt få dit fastnummer flyttet over på et sim kort til en mobil eller en bærebar til at have hjemme.
det kan du ved det gode selskab som hedder "3". Det fungerer udemærket. Man kan ofså modtage sms beskeder m.m.

vic200

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-03-15 13:06

Jeg havde igennem 3 år en omstilling fra fastnummer til mobilnummer hos Sonofon. Det virkede fint men kostede 39 eller 49 kroner pr. måned. Jeg fik dengang at vide, det teknisk IKKE var muligt at "putte" mit gamle nummer ind i mobilen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-03-15 17:35

Citat
Du kan godt få dit fastnummer flyttet over på et sim kort til en mobil eller en bærebar til at have hjemme.

Nej, kan ikke lade sig gøre, et fastnetnummer er og bliver et fastnetnummer, det kan derimod viderestilles til en mobil.

Du kan se den danske nummerplan her: https://erhvervsstyrelsen.dk/nummerplan

Citat
det gode selskab som hedder "3"

Jeg tror du troller https://chroniclesofharriet.files.wordpress.com/2013/12/troll-2.jpg

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-03-15 19:47

Kan man ikke regne med http://www.mobilsiden.dk/

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/fastnetnummeret-kan-nu-flyttes-til-mobilen,lid.5766/

Sonofon har, som det første selskab givet mulighed for flytning af fastnetnumre.

- "Det er tydeligt at se, at det hele er ved at gå fra fastnet til mobil", lyder det fra pressechef Peter Glüsing, der forventer stor efterspørgsel på produktet.

Konkurrenten Telia vil ikke afvise, at en tilsvarende løsning er på vej hos dem, men endnu er der ikke sat en dato. Teleselskabet 3 går derimod ikke med, da de ikke oplever interesse fra kunderne.

- "Det er ikke et produkt, vi arbejder på at tilbyde vores privatkunder - efterspørgselen mangler", siger Stine Green Paulsen fra 3.

TDC afviser nummerflytning

TDC som sidder på tre millioner fastnetkunder er den store jagtmark for konkurrerende mobilselskaber. Men flyttes nummeret væk fra TDC skal kunderne ikke forvente, at det kan flyttes tilbage, hvis man bliver træt af det nye selskab.

- "Vi har ikke registreret en efterspørgsel på den type telefoniløsning, som Sonofon har valgt at lancere. Som følge heraf har TDC ikke på nuværende tidspunkt planer om at implementere en tilsvarende løsning", lyder det fra TDC Fastnet Norden.

Reelt betyder det, at fastnetnumre kan flyttes væk fra TDC, til f.eks. Sonofon, men ikke retur.

Selvom TDC i første omgang ikke vil være med på de nye muligheder i markedet, kan det være de tvinges til det. Inden udgangen af 2008 skal IT- og Telestyrelsen nemlig afgøre, om teleselskaberne skal tvinges til at acceptere flytning af numre mellem fastnet og mobil.