/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tablet MHL til Sony tv HDMI
Fra : Nikolaus
Vist : 340 gange
50 point
Dato : 17-03-15 18:17

Nogen der ved det:

Har en Sony Experia Tablet Z wifi og et Sony LCDTV KDL-37v5500.
Derudover har jeg en MHL-HDMI adapter.

Efter sigende, skulle jeg kunne connecte tabletten med mit tv, ved brug af adapteren. På den måde, skulle jeg blive i stand til at streame fra min tablet til mit tv.

Er det korrekt?

For det virker ikke. Bare blank skærm.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-03-15 21:43

Du skal nok lige ændre Source - kilde (indgang på TVét først.

Det har - formentligt - flere HDMI indgange.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-03-15 17:18

Jeg gætter på at du har glemt at putte strømkablet i din HDMI adapter.
MHL stikket (mikro usb) skal i din tablet og strøm (også mikro usb) skal tilsluttes adapter sammen med HDMI stikket.

Så virker det.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-15 17:19

Sony har en fin video der viser hvordan du gør: https://www.youtube.com/watch?v=Cj8UtE8_cUY

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 19-03-15 18:52

Source er sat til den rigtige indgang (kaldes SPIL da HDMI normalt bruges til konsol). Men har da også prøvet at skifte til de andre uden held.

Strøm er tilført via mit mobilkabel (mikro) i siden på adapteren, så det burde være opfyldt.

Kan det skyldes, at mit tv ikke kan fungere med adapteren eller MHL? Har søgt på mit tv og mhl, men der er ingen hits jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-03-15 20:20

Citat
Kan det skyldes, at mit tv ikke kan fungere med adapteren eller MHL?

Dit tv skal ikke understøtte MHL, det er det du har en HDMI adapter til.
Dit tv skal understøtte HDMI.
Din tablet skal understøtte MHL.

Når du sætter MHL adapteren i din tablet og du sætter laderen i adapteren, lader din tablet så?
Alle de telefoner jeg har afprøvet med MHL har ladet når det var samlet rigtigt, mon ikke det er det samme for din tablet.

Der er lige en ekstra fejlmulighed, MHL adaptere findes i 2 udgaver:
11 pins til nyere Samsung
5 pins til alle de andre.

Er du sikker på at det er en 5 pins du prøver med?

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 20-03-15 11:13

Tak for super engagement i at hjælpe mig med min udfordring, Ext...

Fandt løsningen, da jeg så videoen fra Sony. Bemærkede at der står TV'ets hdmi IN indgang. Skiftede HDMI kablet fra HDMI til HDMI IN og så køre det.

Tak for hjælpen