/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Bredformatskærm driver
Fra : marken84
Vist : 597 gange
200 point
Dato : 16-03-15 22:01

Jeg købte en ny skærm i januar i år.
Jeg kørte windows 7 på det tidspunkt og husker ikke om jeg brugte den medfølgende skærmdriver CD.

Nu har jeg skiftet til Windows 8 og mangler pludselig den CD - hvor mon man finder en driver til skærmen.

Det er en Phillips 273V5 - jeg har ledt forskellige steder, men synes ikke at kunne finde det jeg leder efter.

Er der én der lige ved hvor?

(Billedet er ude af facon og ikke så skarpt som før)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-03-15 22:07

Hvor er Google henne...
Du skal ´helst´ have software pakken til skærmen, en driver er ikke altid nok, hvis du vil nyde fuld skærm i flere opløsninger.

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=phillips%20273v5%20softaware

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-03-15 01:05

Citat
Du skal ´helst´ have software pakken til skærmen, en driver er ikke altid nok, hvis du vil nyde fuld skærm i flere opløsninger.

Ja, det er jo netop den jeg mangler...

Den anviste side har jeg fundet, den dur ikke rigtig til noget...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-03-15 01:18

Citat
Jeg købte en ny skærm i januar i år.

Hvis den var NY, så findes der altså software til den og så til Win8 og snart 10?
Og den burde være her:
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=en&scy=lt&mid=Link_Software&ctn=273V5LHAB/00

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-03-15 01:20

Øv - det var jo et helt TV..
God nat.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-03-15 01:22

Og måske et dumt spørgsmål, men bruger du de rigtige kabler, selv bruger jeg VGA selvom der meget andet og sikkert bedre.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-03-15 01:43

Linket du anviste har jeg også været forbi, der er ikke noget der kan bruges.

Kablet er det som følger med skærmen og fungerede som sagt ganske udmærket sammen med Windows 7.

Citat
Og måske et dumt spørgsmål, men bruger du de rigtige kabler, selv bruger jeg VGA selvom der meget andet og sikkert bedre.

Man siger jo: Der findes ingen dumme spørgsmål kun dumme svar...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-15 09:47

Normalt er det ikke nødvendigt med speciel driver til skærm, med mindre det er noget helt specielt,
og win 8 burde kunne finde den.

I egenskaber for Skærmindstillinger kan man stille på flere parametre, har du prøvet det!?

Philips har en side med 2 drivere men jeg tror ikke det ændrer noget!

Klik på Software og drivere og vælg English
http://www.philips.dk/c-p/273V5LHAB_00/lcd-skaerm-med-smartcontrol-lite/support

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-03-15 10:23

Kan det måske have noget at gøre med at jeg har fået en 64bit harddisk i maskinen og
skærmkortet er et 32bit?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-15 10:47

Har aldrig hørt om en 64 bit HD og et 32 bit skærmkort!!!

Det kan være du har fået en 64 bit windows 8, men derfor burde det virke alligevel.

Men det er jo en stor skærm 27", så det kan jo være at grafik kort slet ikke understøtter en så stor skærm!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-03-15 15:01

Citat
Men det er jo en stor skærm 27", så det kan jo være at grafik kort slet ikke understøtter en så stor skærm!

Det underlige er jo, at der ikke var problemer da jeg kørte med Windows 7 på den gamle harddisk -
jeg købte som sagt skærmen i januar måned i år.
Da havde jeg Win7 installeret i en 32 BIT version.

Den gik så helt og aldeles i udu (harddisken) hvor jeg så fik en 64BIT harddisk indsat og i samme forbindelse installerede jeg så Win 8.1 Pro.

Så var det problemerne opstod - der er kun 2 muligheder 1280x1024 eller 1024x768 (anbefales)

Begge indstillinger er ikke optimale 1024x768 som anbefales er da helt og aldeles ud i hampen med nogle KÆMPE ikoner på skrivebordet og vinduet passer overhovedet ikke ind på skærmen.
1280x1024 er da mere rimelig at se på, blot med en forskel at en rektangel bliver til en firkant og rundt bliver ovalt...

Det er jo nok en form for opdatering jeg skal frem til, det er blot hvilken og hvor?

Skærmen er en PHILLIPS 27" 273V5 står der på "Quick start" brochuren som jeg gemte sammen med kvitteringen.

Maskineriet er en ACER med et Microsoft Basic-skærmkort PCI-bus 1, enhed 5, funktion 0 - Driverversion 6.3.9600.16384

STATUS er, der søges stadig efter en driver der dur!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 18-03-15 16:35

Du skal opdatere grafikkort driveren, har du ikke prøvet med iobit?

Det du kalder 64bit harddisk det må være "tårnet/kassen" med bundkort osv,
det er bundkortet der understøtter 64bit system!

Godkendelse af svar
Fra : marken84

Dato : 20-03-15 16:54

Tak for svaret Klaudi de dyrebare points skal jo ikke gå til spilde.

Nu er tingene på plads - det hjalp at købe en ny computer Acer Aspire med noget mere power i...
(Forbløffende så meget sus der er i skørterne på sådan en ny maskine til "kun" 4.999,- i Giganten.)

Det skulle jeg jo selvfølgelig have gjort med det samme, så havde jeg sparet udgiften til en ny harddisk og en masse besvær...

Klogere kan man jo altid blive.

Som et gammelt ordsprog siger: Af skade bliver man klog, sjældent rig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-15 17:34

velbekomme, nåh ja, så'n kan man os løse problemerne, køb en ny!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-03-15 00:16

Simpelthen ja..