/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Android vs hardware?
Fra : mig-selv
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 10-03-15 22:36

Har et par af disse, men hvorfor kan min android ikke fnde tilsluttet hardware = de har egen strømforsyning, så det burde ikke være der? problemet ligger:
http://www.av-cables.dk/usb-otg-on-the-go-kabel/usb-otg-kabel-2-0-usb-a-hun-micro-b-han-0-1-m.html

Og det drejer sig om at overføre billeder fra et lille SD kort > til mobilos,som har mere hukommelse, og det kan sagtens gøres hjemme, men ikke ude i ´naturen´ når kameraet ikke har mere plads.
Og kamera kan ikke klare større kort (½GB/ 500mb)...tror jeg ikke - men ikke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-15 07:37

Jeg har det du har brug for...................batteridrevet harddisk med kort læser.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-03-15 08:39

Godt bud som Edvind siger. Hvis du slutter mobilos til pc med USB skal du som regel foretage en form for godkendelse på mobilos. sommetider også lige fortælle at den skal opføre sig som en disk enhed. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-15 08:49

Denne brugte jeg til at gemme billeder og havde en 5 GB harddisk i den.
http://peecee.dk/upload/view/448555
Den er meget billigt til salg og du kan afprøve den først.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-15 04:09

Den ser smart ud.

Jeg har rootet min tlf med hjælp fra denne side:
http://www.kingoapp.com/android-root/devices.htm
Og prøvet disse og et par stykker mere:
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.shajul.usbotg
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.stickmount

Men de kan ikke finde mine sticks - så tror det må være kablet der ikke virker som det skal.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 12-03-15 09:25

Synes ikke rigtig det er gået op for mig hvad du vil opnå. Hvorfor roote den. hilsen Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-15 11:53

Citat
Hvorfor roote den. hilsen Steen

Ellers virker disse apps ikke som de skal = adgang og tilladelser.
Det tager 1 minut, og samme tid at gendanne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-15 17:07

Har din Android overhovedet " otg "

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 12-03-15 17:07

For at det skal virke skal usb porten på din Android virke som "host" hvilket langt fra altid er tilfældet.
/Janus

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 50 point
Dato : 12-03-15 17:15
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-15 17:22

OTG er bare navnet på kablet..

Tror der muligvis er opsat forkert ´drev parameter´ til USB, det skal jeg lige have tjekket.
http://spic.dk/index.php?view=8971426177253

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-15 17:29

Med app'en x-plorer file manager kan du åbne usb/sd card og overføre filer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-15 17:37

Citat
http://android.stackexchange.com/questions/36887/how-can-i-determine-if-my-device-has-usb-host-mode-otg-support

OS ( 4,1,1) understøtter ikke usb

Kan kun åbne lokalt og sd kort med filhåndtering

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-15 18:17

Tak for svaret JanusN.
Gad vide om det vil være det samme med en anden udgave af Android?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-15 18:32

Så har du jo brug for min batteridrevet harddisk med kortlæser.
Den snakker med computer via USB (driver CD)

Jeg brugte den meget til mit Canon camera.

Men nu hælder jeg billederne over i min android tablet via micro sd card som bruges i min Canon Ixus via overgang til normal sd card.

Ps. Med et par 16 GB sd card er der nok til et par tusinde billeder / film.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-15 18:58

Det var netop for at ikke skulle have endnu en genstand med sig, at jeg ville bruge tlf til at overføre til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-15 22:07

Hvad hedder dit camera navn model
Er 500 MB absolut max

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-15 22:38

Ukendt fabrikat? og MAX 500mb og kun på gamle SD kort.
Og det mange år på bagen, men stadig et godt kamera.

Bortset fra det, så har lige købt et nyt/ BRUGT der kan tage masser af billeder, noget med 1200 i størrelsen 15mb/ pr billed, på et 8GB kort eller større og de kort har jeg masser af - men mangler nye og gode batterier som er bestilt hjem.