/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Gulvklinker
Fra : helge.t
Vist : 868 gange
200 point
Dato : 09-03-15 09:44

Er der nogen som ved hvad disse klinker hedder, eller ved hvor man kan købe dem? Det er tegl med målene 115x240 mm. Det er et bryggersgulv, i et hus fra sidst i halvfjerdserne.
Der er et billede her http://peecee.dk/upload/view/448465

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 09-03-15 10:45

Ren gætteri: Nok Italienske. Der kom rigtig mange fliser og klinker fra Italien i tidens løb. Fliser og klinker har altid været utroligt modepræget. Efter få år,var det vanskeligt at skaffe tilsvarende.

Men der er nogle forretninger rundt i landet,hvor chancen er der for at finde en rest.
Her er lidt inspiration:

www.flisemanden.dk
http://www.skave-nedbrydning.dk/vareliste/granit-marmor-og-andre-stentyper

M.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-03-15 11:13

Nærmere på: Höganäs eller Bornholm. Prøv også hos Genbyg (genbyg.dk). De ser saltglaserede ud.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-03-15 13:04
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 09-03-15 14:50

For 12 år siden havde jeg (måske) samme opgave. Ledte fra herodes til pilatus, men fandt absolut intet brugbart.
Hårdt arbejde .. men vi glæder os hver dag over, at det ikke blev en "lappeløsning"

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 09-03-15 14:54

Et par linier faldt ud:
Løsningen blev, at jeg købte et restparti i Bauhaus til en vanvittig pris, og omlagde hele gulvet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-03-15 17:13

Jeg vil tippe på hårdtbrændte Höganæs. Vi har nogen, der ligner.
Ingelein

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-03-15 19:54
Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 10-03-15 21:08

Det er endnu ikke lykkedes at finde klinkerne hverken på nettet eller i fysiske butikker, men tak for jeres svar
Måske skal jeg finde på en anden løsning, for det er åbenbart svært at finde så gamle klinker mage til dem jeg har.
Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu...

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 12-03-15 09:31

Prøv fluesmækkeren fra skave, han har mange gamle sager.
V.H Sigfrid.

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 14-03-15 21:58

Tak for svarene fra alle.
Jeg sætter et skab op hvor jeg mangler klinker, og får dermed også skjult rør til ny varmeinstallation.