/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Hamster?
Fra : CTrudslev
Vist : 661 gange
89 point
Dato : 02-03-15 19:17

vores Hamster er lige død af alderdom, det var et sibirisk dværghamster. Nu taler vi om at anskaffe os nyt, men taler også om at det kunne være sjovt at have to... Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? Hvilket hamster er det bedste at have til børn, har hørt at guldhamster bider meget - er det rigtigt? Og kan et guldhamster bo i et 2 plans bur beregnet til dværghamster?
Det er mange spørgsmål men håber på svar.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-03-15 20:17

Google er din ven.

"guldhamster dværghamster": http://www.hobbydyrene.dk/Guld%20eller%20dvaerg.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-15 21:07

Hamstere er generelt ikke gode kæledyr.
De er mest nataktive og vil om dagen helst sove dybt begravet i bundmaterialet eller deres huler.

Alle hamstere kan have tendens til at ville bide, men dværghamsterne plejer at have ry for at være værst.

Hvis det toplanshus/bur er sådan et med de tynde rør til at kravle igennem, så tror jeg det er for lille til en guldhamster, der er noget større end dværghamsterne.

Generelt er der det at sige om de bure og andre mærkelige indretninger der sælges som opbevaring for små gnavere er alt, alt for små og tilgodeser ikke særlig godt dyrenes behov for plads at røre sig på.

To hamstere sammen, det skal i hvert fald ikke være han og hun.

De kommer kun lige overens i den korte tid de er om at parre sig.

men to hunner der er vokset op sammen plejer at gå an.

Og så lige en ting, der altid har undret mig: Hvorfor i alverden er det lige, at så mange siger ET hamster?
Det hedder altså EN hamster.
Man siger jo heller ikke ET rotte, ET mus o.s.v.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-03-15 21:11

Citat
Hvorfor i alverden er det lige, at så mange siger ET hamster?
Det hedder altså EN hamster.
Man siger jo heller ikke ET rotte, ET mus o.s.v.

Den har jeg også¨undret mig over flere gange.

Jeg arbejdede i dyrehandel i flere omgange i 80'erne, dengang hed det en hamster.
Til gengæld hed/hedder det et marsvin.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 89 point
Dato : 03-03-15 18:39
Godkendelse af svar
Fra : CTrudslev

Dato : 03-03-15 19:56

Tak for svaret katekismus.