/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Indløse en check
Fra : o.v.n.
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 01-03-15 20:30

Er her nogen som ved om jeg kan indløse en check til kontanter i en anden pengeinstitut end der hvor jeg har konto?
Jeg har fået en sådan sjældent betalingsmiddel i sidste uge, kunden ville ikke at overføre pengene gennem netbank som jeg foreslog, min banks nærmeste filial ligger 35 km væk, men der er en sparekasse i byen hvor jeg arbejder så det ville være meget nemmere at gå derind.
Spørgsmålet kan opklares med en opringning til sparekassen i morgen, men den kan jeg spare hvis en af jer ved hvordan et sådant stykke papir omsættes til penge.
Beløbet er på lidt under 2000 kr.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-15 20:33

Dem jeg har modtaget i tidernes løb, veksler de gerne i Brugsen /
Men er den ´stor´ skal du nok i en bank, og det kunne godt tænkes at de vil have penge for det.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-15 20:34

Skiv dit kontonummer bagpå og underskriv den, og send den i en kuvert til din bank, så går det helt af sig selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-15 20:35

Har fået indløst cheks på 5000.- i Brugsen og Spar, men det er et par dage siden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-15 22:05

I dagens Danmark vil bankerne vist kun accepter indsættelse på en konto.
Hvis du // den og den er udstedt til dig, mener jeg godt du kan sende den.
En kopi er altid god at have.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-15 12:32

Tak for svaret Bille1948. det er måden jeg får checken indløst på

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-15 12:35

Tak for point