/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
æggeskaller
Fra : NannaFlip
Vist : 458 gange
500 point
Dato : 26-02-15 10:49

Hej !
har ledt over alt og måske er det umuligt, men er der nogle der har hørt om et sted hvor man kan købe knuste æggeskaller ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-15 11:02

Sælg det som fugle foder på DBA.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-02-15 11:03

Hedegård Foods købte for år siden Honum Æg der dengang var DK's største producent af forarbejde æg. Dvs de slår millioner af æg ud hver dag. Hvad dergør ved skallerne vides ikke, men det da bare at ringe. T +45 98 57 30 55

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-15 11:04

Bortset fra det, så tvivler jeg på du kan sælge det, især i en mænge som andre kan bruge til noget fornuftigt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-02-15 11:04

Skæv igen disken? Hun spurgte om at købe!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-15 13:29

Alternativt til nogen der laver æggekager, prøv at kontakte nogen der udruger kyllinger...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-02-15 16:45

@Nannaflip
Vil det ikke være høfligt at skrive i det mindste lidt om, hvad de skal bruges til? hvis det er til berigelse af kompost? til at blande i ler til keramik, og i øvrigt hvor store mængder tænker du i?
Jeg skal bruge 12 æg til lagkagebunde om lidt
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-15 20:11

Citat
Jeg skal bruge 12 æg til lagkagebunde om lidt

Og jeg skal have nye briller. og det er ikke engang LØWN

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-02-15 20:21

Ja, det bliver sikkert svært.
http://www.fyens.dk/erhverv/Han-renser-op-efter-de-knuste-aeg/artikel/698960

Jeg er nysgerrig. Hvad skal du mon bruge dem til?
Østersskaller?
http://bangs.dk/hoensefoder/

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 27-02-15 10:16

hej ! jeg skal bruge dem til keramik, har prøvet andre skaller men kun ægge skaller virker, må se de næste par dage om der er andre svar, men tak

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-02-15 14:00

http://www.jollyeggfarm.com/egg-shell-fertilizer.html

Du kan evt.bede venner og bekendte om at gemme æggeskaller. Spred det på facebook?

Kommentar
Fra : katekismus