/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Far cry 4
Fra : Pytten1510
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 22-02-15 18:41

Hej

Sønnen har i dag købt og downloadet Far cry 4, men det vil ikke starte op. Iflg Steam opfylder hans pc de krav der stilles, for at spille spillet....

nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-02-15 00:26

Hvad for en fejl kommer der?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 23-02-15 04:59

Der starter en sort skærm op og den står bare og "snurrer". Øverst står der
i ( svarer ikke)

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 23-02-15 08:24

Undrer mig over,at den kører via Steam. Min kører på Uplay.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 23-02-15 09:02

Den er købt via steam....og når han vil spille går den pr automatik over i Uplay. ...men vil ikke starte op...der står i Uplay at spillet er installeret ????

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-02-15 17:43

1, Glem Steam, spillet kører på Uplay og ikke på Steam, Steam starter bare Uplay
2, åbn Uplay og kontroller at spillet er opdateret til seneste version
3, hvis problemet stadig er der så følg denne video, det er nemmere end at skulle skrive det hele her
https://www.youtube.com/watch?v=YosovjH6Md0

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 23-02-15 17:56

Det vil jeg prøve....men hvordan kan jeg se om spillet er opdateret ? Og hvis det ikke er...hvordan opdaterer jeg det ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-02-15 20:21

Er ikke i nærheden af min windows computer så kan ikke lige komme til at s e det, men i Uplay kan du se info om spillet, bla. hvilken version det er.
Du kan også checke for opdateringer derinde men det er efterhånden et stykke tid siden jeg har brugt Uplay så kan ikke huske hvordan den er indrettet.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 23-02-15 20:32

er nu afprøvet....virker ikke...jeg har afinstalleret det igen, igen....men inde på Uplay, står det stadig som om det kan afinstalleres ???

nu er jeg i gang med at downloade igen...på drev c, må se om det hjælper....alle hans spil ligger ellers på en ekstra HD vi har sat i, da den anden ellers bliver fyldt op !!

nogen andre bud ?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 23-02-15 20:34

det er heller ikke lykkedes mig at finde det sted hvor man henter opdateringer ??? har læst mig frem til Patch 1.4 ???? ved bare ikke hvor jeg skal hente det...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-02-15 23:10

jeg mener at have læst, at man skal downloade og installere uplay
https://uplay.ubi.com/#!/en-GB/

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 25-02-15 14:06

Hej Pytten1510

Hvis spillet er købt hos steam så opdaterer de det også automatisk hver gang der kommer en update.
Der vil altid være nogen som har problemer når der kommer et nyt spil.
Dog er Far Cry 4 ikke så nyt mere, så de skulle jo have fikset de fleste bugs.

Alfa og omega med nyere spil er at sikre dig at du har den nyeste grafikkortdriver og lyddriver.
Samt den nyeste version af bios.

Hvad er der af hardware i computeren?
Så vil jeg sende links til de nyeste drivere.

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 25-02-15 14:12

Jeg læste også lige på et forum at PC'er med Dual core processor ikke kan køre spillet, derfor den sorte skærm.
Dog er der lavet et fiks til det.

Men send mig lige specs på computeren :)

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 25-02-15 16:23

Og det er vist lige nøjagtig processoren der er problemet....min bror kiggede på det i går...fik den nu heller ikke til at køre....der er kun 2 kerner i hans pc...men hvad ved en halvgammel mor om det :) Jeg tænkte jo at når den kan køre Titanfall uden problemer....så kunne den vel også klare det her. Processor : Intel Corp 2 duo CPU E8400 3.00 GHz 3.00 GHz.
6 GB Ram
Grafik kort : AMD Radeon HD 7700 series

Windows 7

Måske den ikke kan trække det....men så må han have 3 eren i stedet.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-15 01:19

Så hvordan skal vi så forstå denne her:
Citat
Iflg Steam opfylder hans pc de krav der stilles, for at spille spillet....

Jeres processor : Intel Core 2 duo E8400 3.00 GHz.
Minimum krævet: Intel Core i5-750 @ 2.6 GHz or AMD Phenom II X4 955 @ 3.2 GHz

Der er lige et stykke vej fra jeres processor op til minimumskravet, sorry er bange for at den computer er blevet en ældre dame

@Alex2000:
Citat
Hvis spillet er købt hos steam så opdaterer de det også automatisk hver gang der kommer en update.

Nope, spillet kører ikke på Steam men på Uplay, du kan købe spillet på Steam men det er stadig Uplay der styrer spillet.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 26-02-15 04:28

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 26-02-15 09:21

Det er da noget fusk at EXTERMINATOR for point når det var mig som sagde at spillet ikke kunne køres med en dual core.
Din løsning var at downloade Uplay.

Desuden tager du fejl EXTERMINATOR.
Alle spil købt på Steam bliver også opdateret af Steam.
Det starter bare igennem Uplay.
Men spillet ligger stadig i din steam mappe og bliver opdateret af steam hver gang der kommer en update.