/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PC slukker og tænder igen automatisk
Fra : clausbee
Vist : 252 gange
50 point
Dato : 20-02-15 14:17

Når jeg tænder for min stationære PC, slukker den selv efter få sekunder, hvorefter den tænder igen efter få sekunder, hvorefter den tænder igen ......... osv.
Hvad kan det dog skyldes?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-15 14:34

Lyder som Bios fejl - hvis du har sat ny harddware til, så tag det ud igen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-15 14:41

Eller strømproblem.

Prøv lige denne hurtige øvelse:
Fjern strømkabel, hold tænd knappen inde i 10-20 sekunder, sæt strømkablet i og prøv så at tænde computeren.
Problem fikset eller er det det samme?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 20-02-15 14:47

Det kan måske skyldes at din strømforsyning i PC'en overbelastes. Og så er vi tilbage ved mig-selv's råd. Når noget i maskinen bruger for meget strøm så sender strømforsyningen automatisk et reset signal til motherboardet således at maskinen genstartes. Strømforsyningen eller noget andet i maskinen kan naturligvis også være defekt. Så det kan godt blive lidt af et detektivarbejde hvor du først tager så meget ud af maskinen så den kun lige kan starte op for derefter at sætte en enkelt ting i ad gangen og prøver om den virker. Det er muligt at du skal have en ny og større strønforsyning. En større strømforsyning behøver ikke samtidigt at være fysisk større.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-15 17:18

Jeg er tit ude for samme (et par gange om ugen) og har en mistanke om at det er mine usb indgangs stik der driller - jeg får af og til med melding om for højt strømforbrug, og måske min tlf eller andres WiFi/Bluetooth og så kan der gå 5-10 minutter så går pc i sort og står og genstarter op til 5 gange eller mere.

Når du får gang i den igen, så tjek også lige temperaturen på din cpu/ram/grafikkort, du kan bruge programmet SIW.
Temp bør ligge på ? 30 - 60* i ´tomgang´ - den kan også justeres i Bios, hvis den er sat for lavt

Kommentar
Fra : clausbee

Dato : 21-02-15 14:27

Tak for svarene.
Jeg har prøvet EXTERMINATORS forslag. Desværre uden held.
Min konklusion er en defekt strømforsynig, da der ingen ændring er sket mht hardware eller andet.
Jeg ved ikke rigtig hvem jeg skal tildele point, da jeg ikke kender konceptet her på siden særlig godt.
Forslag er velkomne.