/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Advanced forwarding stofa?
Fra : return
Vist : 832 gange
500 point
Dato : 15-02-15 12:17

hej er der nogen der ved

Advanced forwarding i min stofa router - menuen ser sådan her ud

det skal lige siges art det er en buffalo linkstation jeg forsøger at op sætte til webaccess

og den bruger som jeg ser det port 9000 som dens standard men havd skal man udfylde nedenstående med for at det vil virke?

Local IP Address: ud fra lokal ip adress skriver man så ikke Nas serverens ip her ?

External IP Address: og ud fra external ip adress skriver man så ikke routerens Ip her ?

Service Name: denne står som standard til AIM Talk skal den stå til det eller skal man vælge noget af det som man ser her neden under ?

AIM Talk BearShare BitTorrent Checkpoint FW1 VPN Counter Strike (1200) Counter Strike (27000) Counter Strike (27030) DirectX 7 (2302) DirectX 7 (47624) DirectX 8/9 (2302) DirectX 8/9 (6073) eMule (4662) eMule (4672) FTP Server Gamespy Arcade (6500) Gamespy Arcade (6700) Gamespy Arcade (12300) Gamespy Arcade (27900) Gamespy Arcade (28900) Gamespy Arcade (23000) HTTP Server HTTPS Server iMesh/KaZaA Mail Server (SMTP) Microsoft Remote Desktop MSN Game Zone (6667) MSN Game Zone (28800) MSN Game Zone (DX) (2300) MSN Game Zone (DX) (47624) NNTP Server PPTP Server Secure Shell Server (SSH) Steam Games (27030) Steam Games (1200) Steam Games (27000) Telnet Server VNC (5500) VNC (5800) VNC (5900) Xbox Live (88) Xbox Live (3074)

Local IP Address : er vel atter Nasserverens ipadress som skal skrives her ?

Local Start Port hvad skriver man her ?

Local End Port hvad skriver man her ?

External IP: regner igen med at det er routeren ip adresse man skriver her ?

External Start Port hvad skriver man her ?

External End Port hvad skriver man her ?

Description

Protocol ud fra protocol står den til Tcp som standard men man kan også vælge Udp eller dem begge -hvad skal man vælge ?

Enabled

Off On

håber der er nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : peque

Dato : 15-02-15 13:37

External IP - skal du reelt kun bruge hvis du har flere statiske offentlige IP'er .
LAN er lokalnetværket - og igen det er NAS IP.
startport f.eks ved SSH er 22 som også er slutport (da det kun er en og samme port der bruges)
Externe port er stadig port 22 i tilfælde af SSH.

Reelt skal din regel være således:
External IP - tom
External port start = 22
External port slut 22
inter IP = NAS IP
Intern port start 22
Intern post slut 22

Og så skal reglen være aktiv

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 15-02-15 17:41

Og så kunne peque jo godt have lavet eksemplet så det passede til dig.
Citat
Reelt skal din regel være således:
External IP - tom
External port start = 9000
External port slut 9000
inter IP = NAS IP
Intern port start 9000
Intern post slut 9000

Jeg tvivler dog på at det er port 9000 du fkal bruge, er det ikke en alm. hjemmeside du tilgår på port 80 eller 443?

Kommentar
Fra : return

Dato : 15-02-15 18:42

EXTERMINATOR

i min buffalo inde i settings står der port 9000 det er den

jeg meget gerne vil have forbindelse til men stofa fortælle mig at man skal have en fast ip for at kunne lave port forwarding samt at kunne åbne for Upnp -men ved ikke om det er rigtigt

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-02-15 19:42

Citat
i min buffalo inde i settings står der port 9000

Jeps, fik lige læst lidt på den, den bruger DDNS så du forbinder slet ikke til den direkte men derimod via en hjemmeside hos Buffalo.

Citat
det er den

jeg meget gerne vil have forbindelse til men stofa fortælle mig at man skal have en fast ip for at kunne lave port forwarding samt at kunne åbne for Upnp -men ved ikke om det er rigtigt

1. du skal IKKE have fast ip for at lave protforwarding
2.du skal IKKE bruge noget upnp

Skal lige spise, så vender jeg tilbage med det du skal.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-02-15 20:46

Så fik jeg lidt hurtig mad.

Jeg prøver lige at lave en guide til hvordan det skal virke hos dig.

Local IP Address: ud fra lokal ip adress skriver man så ikke Nas serverens ip her ?
Jo, og det skal helt være en fast ip men det kan jeg ikke lige guide dig til uden at vide hvilken router du har (model og type)

External IP Address: og ud fra external ip adress skriver man så ikke routerens Ip her ?
Nej, der kan være flere årsager til at du kan skrive den, enten fordi din router kan håndtere flere eksterne ip adresser eller også for at den kun tillader adgang fra den ip du taster her. Uden at vide hvilken router du har så vil mit gæt være at den skal være tom.

Service Name: denne står som standard til AIM Talk skal den stå til det eller skal man vælge noget af det som man ser her neden under ?
Den skal du slet ikke bruge, den er beregnet til nemt at åbne velkendte ting, men din linkstation er ikke på listen så du skal selv indtaste portnumre.

Local Start Port hvad skriver man her ?
Local End Port hvad skriver man her ?
Nogle gange har man brug for at åbne flere porte i forlængelse af hinanden, derfor er der en start og en slut port Local Start Port hvad skriver man her ?

Local End Port hvad skriver man her ?
man vil åbne. I dit tilfælde er det kun en port så i begge felter skriver du 9000

External Start Port hvad skriver man her ?
External End Port hvad skriver man her ?
Den port der skal bruges på indersiden behøver ikke være den du skal tilgå udefra, nogen gange giver det god mening at benytte en anden port, enten fordi den ønskede allerede er i brug eller også for at slippe for alt for mange portscanninger (de scanner de lave portnumre mere end de høje).
Lad os bare gå med port 9000 her også.

Description
Her er det vigtigt at du skriver noget der forklarer hvad du har åbnet i tilfælde af at andre skal kunne fejlrette på dit netværk, skriv f.eks Min Linkstation.

Protocol ud fra protocol står den til Tcp som standard men man kan også vælge Udp eller dem begge -hvad skal man vælge ?
Her skal man vide hvilken type trafik der skal åbnes for, her vælger du TCP

Enabled
Off On
Skal naturligvis sættes til ON når det skal virke.

Det der så sker når du har lavet ovenstående er dette her:
Din linkstation kontakter buffalonas.com og fortæller dem hvad den hedder.
Buffalonas.com har nu navnet på din NAS og den ip den kontaktede siden med.

Når du så ikke er hjemme og fil i kontakt med din NAS går du ind på Buffalonas.com/minlinkstation og så omsætter den det til din ip og den port du har valgt (i dit tilfælde standart port 9000) .
Din computer kontakter din offentlige ip på den port den fik besked på, din router modtager opkaldet og viderestiller til din linkstation.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-02-15 20:56

Og så kræver det selvfølgelig at du allerede HAR lavet den rigtige opsætning i din NAS

Kommentar
Fra : return

Dato : 15-02-15 22:42

Hej igen. Tak for langt og godt svar Vender tilbage imorgen når jeg har prøvet det du skriver Håber det vil virke Vender tilbage efter man har

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 27-02-15 09:59

Tak for svaret EXTERMINATOR.