/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
hvorfor
Fra : kivi
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 07-02-15 10:13

jeg har hidtil brugt windows media player til musik men kan ikke afspille mere jeg har opdateret ogsøgt men det stadig ikke lykkes så gode modtages gerne da bedst kan lide media player

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-15 10:18

Højreklik på en fil - egenskaber ÅBEN MED + sæt kryds ved altid

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-02-15 10:31

mig selv hvad for en fil

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-15 10:48

En musikfil selvfølgelig, er det ikke musik du vil afspille
du kan også bruge Kontrolpanel til at angive standardprogramer

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-02-15 12:37

mig selv har prøvet inden spurgte her

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-15 13:32

Så skulle den kunne afspille.
Er det musik fra nettet så åben din player/ funktioner/ indstillinger/ netværk/ indstillinger for stream = konfigurer - sæt alt til automatisk
http://spic.dk/images/44233468_2361423312150.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-15 13:34

Pc skal muligvis genstartes før det virker + du skal give tilladelse til at din player skal på nettet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-15 15:14

Og er det fra TDC eller anden side med DRM beskyttet musik, så skal man en gang imellem forny licensen!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-02-15 17:37

nej alt det er i orden men er der ikke noget med windows media player ikke er så glad for 8,1

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-15 17:51

Her er en mulighed, godt nok på udenbysk!

Method 1: Run the Windows Media Player Settings and Library troubleshooters and check whether the issue is resolved.

Open the Windows Media Player Settings troubleshooter

a. Press Windows key + X and select Control Panel.
b. In the search box, type troubleshooter, and then click Troubleshooting.
c. Click View all, and then click Windows Media Player Settings.
d. Also run the Windows Media Player Library troubleshooter.

If issue persists follow method 2:

Method 2 : Disable and then enable Windows media Player from the Windows Features and see if the issue persists.

a. Press Windows key + X and select Control Panel.
b. Select Programs and Features.
c. Click Turn Windows features on or off. If you're prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
d. Click on Media Features.
e. To turn Windows Media Player off, clear the check box. Click OK and then restart the computer.
To Turn Windows Media Player ON, click on the checkbox once again and click OK. And then restart the computer.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-pictures/since-updating-to-windows-81-windows-media-player/0364a06f-d1ec-408b-8340-3b935fdfa580

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-15 18:24

På DK'sk

Kør fejlfindingsværktøjet til "Indstillinger for Windows Media Player" og "Windows Media Bibliotek" og tjek om problemet blev løst.

Åbn Indstillinger for Windows Media Player fejlfinding

a. Tryk Windows-tasten + X og vælg Kontrolpanel.
b. I søgefeltet, skriv fejlfinding, og klik derefter på Fejlfinding.
c. Klik på Vis alle, og klik derefter på Indstilliger for Windows Media Player.
d. Kør også fejlfinding for Windows Media Player-biblioteket.

Hvis problemet fortsætter følg metode 2:

Metode 2: Deaktiver og aktivere derefter Windows Media Player fra Windows-funktioner og se, om problemet fortsætter.

a. Tryk Windows-tasten + X og vælg Kontrolpanel.
b. Vælg Programmer.
c. Klik på Slå Windows-funktioner til eller fra. Hvis du bliver bedt om en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse.
d. Klik på Mediefunktioner.
e. For at slå Windows Media Player fra, fjern markeringen i afkrydsningsfeltet. Klik på OK, og genstart derefter computeren.
For at slå Windows Media Player til igen skal du klikke på afkrydsningsfeltet igen for at markere det og klik på OK. Genstart derefter computeren.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-15 19:48

Ved ikke om denne hjælper ? ELLER kan skabe flere problemer.

Men ærlig talt et meget mærkeligt problem du har, har aldrig oplevet det.
http://www.thewindowsclub.com/fixwin-windows-8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-15 20:35

Det kunne vel ikke være mangel på Codecs:
http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-02-15 09:47

jeg har været 14 dage på ferie og siden har jeg haft disse problemer jeg har prøvet med sfc /scannow og næsten alle de råd i givet mig men stadigvæk kan jeg ikke bruge visse programmer for den siger mangler dit og dat så findes et godt reparations program eller er det sure vej tilbage

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-02-15 09:49

ps det er mest spil og foto og musik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-15 09:54
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-02-15 10:03

desværre klaudi den kan ikke finde filhistorik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-15 10:06

Filhistorik?

Prøv at se dette
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc

Optimere din pc uden at påvirke filerne
Hvis din pc ikke længere har samme ydeevne som før, og du ikke ved hvorfor, kan du optimere din pc uden at slette nogen af dine personlige filer eller ændre indstillingerne.

Bemærk!

Hvis du har opgraderet din pc fra Windows 8 til Windows 8.1, og din pc har en Windows 8-genoprettelsespartition, vil optimering af din pc gendanne Windows 8. Du skal opgradere til Windows 8.1, når optimeringen er fuldført.

Advarsel!

Apps, du har installeret fra websteder og dvd'er, bliver fjernet. De apps, der er leveret sammen med pc'en, samt apps, som du har installeret fra Windows Store, bliver geninstalleret. Windows anbringer en liste over de fjernede apps på skrivebordet, når du har optimeret din pc.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-02-15 10:19

jeg vil lige gemme billeder og et par andre ting først og så ser jeg hvad jeg finder på men for hjælpen

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-15 10:22

Ja selv om der skrives der ikke forsvinder noget, så er det nok en god ide at lave backup!

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 08-02-15 10:54

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-02-15 10:54

Og IGEN? hvorfor kører du ikke din pc virtuelt, så er du fri for alle dine problemer.
http://www.horizondatasys.com/en/comodo_time_machine.ihtml
http://www.returnilvirtualsystem.com/products

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-15 12:12

velbekomme