/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Service på Mercedes B klasse 180 CDI
Fra : futze
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 05-02-15 17:19

min MB har kørt 70.000 km
hvornår mon kileremmen som trækker generator, Aircon, servopumpen
skal skiftes.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 05-02-15 17:52

Når den springer / når den er så slidt at den/det hyler og ikke kan strammes op / ser slidt og træls og du skal på en længere køre/ferie tur er det betrykkende at hvide at den er skiftet.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 05-02-15 19:53

Hvis du er i tvivl så skift den nu. Så undgår du at holde det mest tåbelige sted på et ukristeligt tidspunkt med en knækket rem.
Det er trods alt ingen herregård økonomisk, uanset om du selv udskifter den, eller overlader det til en "mekker".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-15 21:07

Sjovt nok, det står hverken i Autodata eller Haynes.

SÅ det er nok en hemmelighed...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-15 21:09

Ellers bør det STÅ på dækslet til remmen, hvornår den sidst er blevet skiftet, med et markat som samtidigt oplyser næste skifte = med mindre det er hjemmelavet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-15 21:10

Markat = Mærkat
det er jo ikke et DYR

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 06-02-15 12:23

Øhh ... Der plejer da ikke være dæksel over ?
Mon ikke du tænker på tandremmen, hvilket er noget ganske andet.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 07-02-15 08:34

Citat
Mon ikke du tænker på tandremmen, hvilket er noget ganske andet.

Jo, men stadig intet om det, i deres programmer.

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 21-02-15 00:15

Tak for svaret mig-selv.