/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Andet helbred
#NavnPoint
Nordsted1 10501
ans 6072
dova 5326
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
katekismus 2590
miritdk 2300
refi 2280
piaskov 2118
10  Sygate 1824
Lav blodprocent.
Fra : yearhouse
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 03-02-15 08:57

Efter en hjemmeulykke først i januar, har jeg, i følge lægerne, stadig en MEGET lav blodprocent, som jeg modtager Jern-tabletter mod.
Nu vil jeg så gerne spørge hér:

1) Kan det passe at jeg er så træt hele tiden.? Jeg kan sidde foran PC´en ved skrivebordet og simpelthen falde i søvn....næsten som "Narkolepsi"

2) Kan det passe at jeg periodisk (een gang om dagen) fryser så meget, at jeg må have tre jakker på, og tænde min varmeblæser.?



 
 
Kommentar
Fra : marken84


Dato : 03-02-15 09:07


Det lyder da ikke særlig rart, du må prøve at få en Second opinion

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 03-02-15 09:25

Har det til tider på samme måde, dog ved jeg ikke om jeg har Jern mangel, men prøv nogle D Vitaminer, det hjælper på min træthed og giver også lidt ´varme´.
Det med ´kulde´ kan skyldes medicin du ikke kan tåle - acetylsalicylsyre er medvirkende til mit problem.

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 03-02-15 12:53

Uden at vide noget som helst om blodprocenter, ville jeg forsøge mig med lidt motion.

Hvis du kan sidde ned og bevæge dine ben, så findes der en "sofacykel" som ikke fylder noget og er enkelt at bruge.

http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=44537

Kommentar
Fra : skytten49


Dato : 03-02-15 13:21

har du ikke fået tallet?

Kommentar
Fra : yearhouse


Dato : 03-02-15 19:15

Jo....4,7

Kommentar
Fra : EiHaBr


Dato : 03-02-15 20:10



Har du prøvet at læse alt du kan finde om blodprocent. Netdoktor.dk er altid god at læse hvis man mangler viden.
Hvis du bliver ved med at have problemer så henvend dig til lægen igen og beklag dig over det ikke er blevet bedre, det er ikke altid at læger tager det alvorlig nok første gang og heller ikke altid de løser problemerne.
Er det ikke ok, regner de jo med at man kommer igen.
Du skal også læse om hvilke bivirkning evt. piller har som du får, eller spørge til det.

http://www.netdoktor.dk/ordbog/haemoglobin_blodprocent.htm

http://www.netdoktor.dk/ordbog/anaemi_blodmangel.htm


Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 200 point
Dato : 03-02-15 21:19

Citat
1) Kan det passe at jeg er så træt hele tiden.? Jeg kan sidde foran PC´en ved skrivebordet og simpelthen falde i søvn....næsten som "Narkolepsi"


Ja.

Citat
2) Kan det passe at jeg periodisk (een gang om dagen) fryser så meget, at jeg må have tre jakker på, og tænde min varmeblæser.?


Ja.

Hvis man har seriøs blodmangel, så ligner man, og føler sig som, udskidt æblegrød.

Spørgsmålet er så, om du får nogle ordentlige jern-piller.
Mens jeg havde brug for jern brugte jeg hemo-jern.


Kommentar
Fra : skytten49


Dato : 03-02-15 22:12

Er du testet for B12 mangel? Jeg tror ikke jern kan klare det når procenten så lav.
Snak med din læge igen, jeg mener at en så lav blodprocent som din kræver, at du får en pose blod eller 2.
der er jo også sygdomme der give lav blodprocent.
normaltallet for mænd er 9 g for kvinder 8

Kommentar
Fra : Troldepige


Dato : 03-02-15 22:21

Første gang jeg var gravid var min blodprocent på et tidspunkt kommet under 4, og lægen fortalte, at han tidligere på dagen havde haft en patient hvor den var endnu lavere, og hun "lignede en gang udskidt æblegrød".
Der var ikke tale om, at jeg skulle have blod tilført, jeg skulle tage jerntilskud og så få blodprocenten tjekket igen.

Kommentar
Fra : skytten49


Dato : 03-02-15 22:46

jeg tror praktiserende læger ofte vurderer anderledes end hospitalet. og jeg synes det lyder kritisabel hvis man ikke får blod, hvis den er under 4.
jeg har ganske vist dårligt hjerte (og kunstig hjerteklap), men da jeg røg ned på 5 pga. blødende mavesår fik jeg blod, lægen sagde, at pga. mit hjerte skulle jeg op på 7 mod at normalt ville give blod til man nåede 6.

Kommentar
Fra : EiHaBr


Dato : 03-02-15 23:41

Der er jo flere muligheder så få det undersøgt igen.
Man kan også have abstinenser efter for lang en periode med meget smertestillende, det kan give fryse og ryste ture, det har jeg prøvet da jeg ventede på operation i 7 uger.



Kommentar
Fra : yearhouse


Dato : 04-02-15 09:26

Hvor er i søde.

Jeg smutter til lægen hér onsdag kl. 10.20 incl. blodprøver m.m.
Så vender jeg tilbage.

Tak skal i alle have.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse


Dato : 09-02-15 10:06

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige


Dato : 09-02-15 21:02

Velbekomme.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173158
Tips : 31630
Nyheder : 719565
Indlæg : 6380266
Brugere : 218223

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste