/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kludder i partitionering
Fra : mig-selv
Vist : 334 gange
10 point
Dato : 02-02-15 07:16

Der har du vist kludret godt og grundigt i det.

For dem der forsøger at hjælpe = disken er DYNAMISK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-15 14:22

disken er DYNAMISK ....................................ka' den selv lave strøm så.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-15 14:44

Næ, men det kan være pokkers svært at lave den om til almindelig, har selv prøvet turen og det var en disk uden styresystem på - den skulle formateres før den kunne bruges til noget fornuftigt.
http://www.kandu.dk/Spg171809.aspx

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-15 14:47

Men du kunne måske fortælle dem det i det andet spørgsmål, jeg er blakket = og der er ikke nogen der åbenbart ved at den er ´dynamisk´.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-15 15:01

Der er allerede tvivl om hvilket partitions værktøj der skal bruges.
Og jeg bliver også nok bare blokket.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-15 15:05

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 10 point
Dato : 02-02-15 15:19

Jeg ville bruge acronis til at lave et image af C: og så sletter alle de drev og Partitioner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-15 15:44

Da jeg ´kom til ´ at lave en dynamisk disk, brugte jeg samtlige gode råd fra nettet.
http://www.sevenforums.com/tutorials/26829-convert-dynamic-disk-basic-disk.html
Men jeg havde ikke rettigheder til at ændre på disken - heller ikke hvis jeg smed den på USB.
Efter en dags tid med frem og tilbage formaterede jeg skidtet og alt vel igen,

Disken i det andet spørgsmål har både almindelig og dynamiske partitioner.
Det kan måske reddes ved at gendanne systemet med den backup (partition) som ligger på disken
Men jeg ville også kopiére alt vigtigt + lave en backup af systemet og så formatere skidtet, det er sikkert hurtigere end bøvle frem og tilbage med det ene og andet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-15 17:49

Kode
Men jeg ville også kopiére alt vigtigt
Selvfølgelig, men går ud fra at marken ved det, men ellers er vi jo meget enige her.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-15 21:05

Jep, og de er stadig ikke kommet nærmere mål.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-15 07:28

Citat
Har du ikke prøvet med Easeus?

Jo, det er jo den jeg har bøvlet med at få til at fungere som beskrevet - det er ikke rigtig lykkedes endnu da...

Nu har jeg ikke rigtig haft stunder i dag til at bøvle med det, men vil da lige prøve at give det en chance i morgen. Det kan jo ikke passe det skal være SÅ besværligt

Citat
Det kan jo ikke passe det skal være SÅ besværligt

Jo, det er nemligt besværligt - med en Dynamisk disk.
Men igen, formater disken = det er meget hurtigere.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-02-15 08:56

Citat
Jo, det er nemligt besværligt - med en Dynamisk disk.
Men igen, formater disken = det er meget hurtigere.

Tilsyneladende overhovedet ikke besværligt når det bliver grebet rigtigt an...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-15 17:37

og hvordan løste du det så????????

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-15 19:42

Tak for svaret bentjuul.