/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Betales told af køb over nettet?
Fra : cristian2
Vist : 911 gange
40 point
Dato : 30-01-15 18:13

Jeg har tænkt mig at købe en lufttørret skinke fra nedenstående link. Jeg har spurgt dem, om jeg ikke skal betale told af varen, når får den sendt til Danmark. Det påstår de, jeg ikke skal. "Kun VAT tax", som de siger, hvilket vel er den told, de selv har betalt for kødet, eller hvad?

Er det korrekt? Skal jeg ikke betale noget som helst ekstra?

https://www.ibergour.com/en/productos/sel/jamon-generico/cat/formato/?gclid=CO_lyuuOt8MCFeLbcgodlnMAcg

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-01-15 18:39

Citat
"Kun VAT tax"

Det er så moms.
Om du skal betale told afhænger af om det er uden for europa der bliver sendt fra.
Læg mærke til at jeg skriver hvor der bliver sendt fra og ikke hvor firmaet har adresse da det er ligegyldigt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-01-15 18:50

Umiddelbart ser det jo ud til at det er et Spansk firma der sender fra Spanien så det skulle ikke være noget problem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-15 21:14

Der er handle frihed i EU = altså ingen told/skat.
Du skal dog betale det pågældende lands moms og intet andet (bortset fra forsendelse)

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 40 point
Dato : 31-01-15 00:21

Hvis det bliver sendt fra et eu land, og det er et firma, som sælger over en vis mængde skal momsen beregnes med den danske 25% sats.
Men det er sælgerens problem , at gøre det rigtigt. som almindelig forbruger skal du ikke betale nogen ekstra told eller moms, for pakker til Danmark. Forudsat at det sendes fra et EU eller associeret land.

Den hjemmeside forklarer ikke rent ud hvor varen sendes fra. Hvis den kommer fra et område udenfor unionen, bliver du opkrævet moms i Danmark + gebyr for toldbehandling af pakken. Gebyret er knap 200 kr.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-15 09:23

Citat
Hvis den kommer fra et område udenfor unionen, bliver du opkrævet moms i Danmark + gebyr for toldbehandling af pakken. Gebyret er knap 200 kr.

For ikke at glemme Told
http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 10-02-15 09:44

Tak for svaret transor.