/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Mac Update. Yosemite problemer
Fra : return
Vist : 881 gange
300 point
Dato : 24-01-15 10:18

Hej har lidt Mac problemer : problemet er at mac'en har osx 10.8.5 installeret problemet er at når man prøver at hente yosemite på AppStore så melder den fejl under download Prøv igen under køb står der men når man så gør det kommer den samme fejl igen er der nogen der ved hvordan man får hentet yosemite når den melder den fejl. Harddisk er på 500GB og 4GB ram og kun små to år gammel nogen der måtte kunne hjælpe

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-01-15 14:25

" Fejl " er en vidt begreb, hvilken fejl melde den?
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 24-01-15 15:39

Mac OS X Yosemite version 10.10.1 kan hentes igennem App Stores danske afdeling her:
https://itunes.apple.com/dk/app/os-x-yosemite/id915041082?l=da&mt=12

Installer-app'en til Yosemite er gratis og fylder 5,17 GB, så det kan tage lidt tid at hente den, afhængigt af din internetforbindelses hastighed. I øvrigt kræver installationen af Yosemite 8 GB ledig plads på harddisken.

Det er altid en god ide at lave en backup inden du gennemfører installation af nyt OS.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 24-01-15 20:39

Boot din Mac med cmd+r trykket ned og brug så menuen der kommer

Jeg har lige geninstalleret Yosemite, da den gamle var blev for sløv - det hjælper lidt, hvorfor aner jeg ikke

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-01-15 11:03

Du skal først opgradere til Maverick og derefter til Yosemite, du kan ikke gå direkte fra Mountain Lion til Yosemite.

Ellers se her:

http://www.macworld.co.uk/feature/mac-software/will-your-mac-run-os-x-1010-yosemite-3521736/

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 26-01-15 12:36

@ Kortoverderden:
Det er ikke rigtigt at der først skal opgraderes til Mavericks før Yosemite kan installeres, og det står der da heller ingen steder på den side du henviser til.

Yosemite kan installeres på maskiner der opfylder minimumskravene til hardware og kører enten Snow Leopard, Lion, Mountain Lion eller Mavericks.

Hvis du vil kende minimumskravene for installation af Yosemite så læse om dem hos Apple her:
http://www.apple.com/dk/osx/how-to-upgrade/

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-01-15 12:39

Det er korrekt at det ikke burde være nødvendigt, erfaringer siger bare noget andet

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-02-15 17:24

Hej Return
Jeg havde også det problem, og jeg er overbevist om, at når du arbejder på at downloade Yosemite så er der en kort afbrydelse af din internetforbindelse, der gør at du får denne fejl, sådan var det nemlig her i hytten.
Men hvis du nu kører Maverick, så fortsæt for guds skyld med det, men hvis du absolut vil prøve Yosemite, så sørg for guds skyld for at du kan komme tilbage til Maverick igen, for du kan ikke bare skrive " Maverick " i søgefeltet og så popper det op en masse steder med at du her kan downloade Maverick for det findes bare ikke.
Jeg har selv bittert fortrudt at jeg lagde Yosemite ind da min Mac derefter er blevet ustabil, man skulle næsten tro at det var Windows jeg havde lagt ind.

Hej

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 300 point
Dato : 03-02-15 17:31

Her er manualen til at downgrade, hvis man har fortrudt:

http://osxdaily.com/2014/10/22/downgrade-os-x-yosemite-to-mavericks/

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 10-02-15 07:11

Tak for svaret Kortoververden.